Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Nauczyciel w 1986r. ukończył UAM Poznań wydział : Nauki społeczne, zakres: pedagogika nauczania początkowego, tytuł: mgr pedagogiki. W czasie studiów miała : matematyka – 112 godzin, j.polski – 159 godzin (w tym 28 godz. warsztat teatralny, 28 warsztat teatralny, 45 godz. j.polski, 15 godz. literatura, 15 godz. literatura z elementami teorii literatury, 28 godz. metodyka j.polskiego), przyroda – 90 godz. podstawy wiedzy o środowisku przyrodniczym, a 5.12.1998r. ukończyła kurs kwalifikacyjny w zakresie oligofrenopedagogiki w WOM Poznań – 260 godzin. Moje pytanie, czy ten nauczyciel może uczyć w szkole specjalnej z uczniami niepełnosprawnym w stopniu lekkim i na jakim poziomie edukacyjnym?
Nauczycielka może pracować z uczniami z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim na etapie edukacji wczesnoszkolnej (§ 14 ust. 2 pkt 3 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 12 marca 2009 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli oraz określenia szkół i wypadków, w których można zatrudnić nauczycieli niemających wyższego wykształcenia lub ukończonego zakładu kształcenia nauczycieli, Dz.U. z 2015 r., poz. 1264 z późn. zm.).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy w związku z powierzeniem nauczycielowi stanowiska wicedyrektora powinnam napisać aneks do umowy zawierający nowe składniki uposażenia?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Czy pracownik może wliczyć pracę w gospodarstwie rolnym w każdym okresie kiedy nie pracował, oraz jeśli prowadził działalność gospodarczą? Chcę wliczyć następujące okresy: 1997 r. – 2001 r., 2006 r. – 2012 r. (pracownik był na KRUS), 2012 r. – 2019 r. (prowadził działalność gospodarczą).
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Ekwiwalent za urlop nauczyciela szkoły niepełnoetatowca. Kadry - zasada wyliczenia liczby dni jako należnego ekwiwalentu.
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- W związku z wprowadzeniem reformy systemu edukacji, w okresie przejściowym (likwidacja gimnazjów) został uchylony art. 20 dla nauczycieli zatrudnionych w gimnazjach. Jestem dyrektorem Zespołu Szkół Publicznych w których w skład wchodzi szkoła podstawowa i gimnazjum. Nauczyciele są więc zatrudnieni w szkole podstawowej lub gimnazjum ( i taki angaż otrzymali) jednak wykonują pracę w obu szkołach. Czy dla tych nauczycieli ,,przypisanych'' jako miejsce zatrudnienia do gimnazjum w myśl nowego Prawa Oświatowego stosuje się art 20 w postaci jego uchylenia?
- Nauczyciel specjalista prowadzi zajęcia korekcyjno-kompensacyjne w kl. II szkoły podstawowej, jakie ma pensum?
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe