Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Nauczyciel, w trakcie studiów w 2003 roku, odbył praktykę w pogotowiu opiekuńczym. Czy można zaliczyć ją jako praktyka w oświacie skoro od 2004 roku do 2014 roku obowiązywały przepisy przejściowe, ponieważ placówka w tym okresie przeszła pod Ministerstwo Polityki Społecznej, ale przez cały ten okres obowiązywała i Karta Nauczyciela i Kodeks Pracy. Sprawa dotyczy uznania przygotowania pedagogicznego.
Zgodnie z Rozporządzeniem MEN z dnia 12.03.2009 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli (...), przez przygotowanie pedagogiczne rozumie się nabycie wiedzy i umiejętności z zakresu psychologii, pedagogiki i dydaktyki szczegółowej, nauczanych w wymiarze nie mniejszym niż 270 godzin w powiązaniu z kierunkiem (specjalnością) kształcenia oraz pozytywnie ocenioną praktyką pedagogiczną - w wymiarze nie mniejszym niż 150 godzin; w przypadku nauczycieli praktycznej nauki zawodu niezbędny wymiar zajęć z zakresu przygotowania pedagogicznego wynosi nie mniej niż 150 godzin; o posiadaniu przygotowania pedagogicznego świadczy dyplom ukończenia studiów lub inny dokument wydany przez uczelnię, dyplom ukończenia zakładu kształcenia nauczycieli lub świadectwo ukończenia kursu kwalifikacyjnego.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy wobec konieczności zmniejszenia liczby godzin nauczycielom, spowodowanej brakiem środków na wypłaty za godziny ponadwymiarowe, jest możliwe i zgodne z prawem oświatowym zatrudnienie tego samego nauczyciela na godziny na podstawie drugiej umowy o pracę.
Jaki miałoby to wpływ na dane w SIO?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- W naszej gminie jest prezes oddziału ZNP, który nie jest moim pracownikiem - jest zatrudniony w innej szkole w gminie. W mojej szkole są zatrudnieni pracownicy, którzy należą do ZNP w ilości 30% z całej gminy. Dyrektor szkoły, w której zatrudniony jest prezes wystosował do mnie pismo będące porozumieniem, a z którego wynika, że mam ponosić koszty związane ze zniżką godzin oddelegowanego prezesa (prezes zatrudniony jest na 6/18 w macierzystej szkole). 1. Czy muszę ponosić koszty proporcjonalnie do liczby członków ZNP zatrudnionych w mojej szkole? 2. Czy w skład ponoszonych przeze mnie kosztów powinny wchodzić: składki zus i fundusz pracy, średnia z nadgodzin, dodatek uzupełniający, dodatek wiejski, fundusz nagród, odpis na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych, dodatkowe wynagrodzenie roczne, dodatkowe wynagrodzenie roczne ("13")?
- Nauczyciel wraca po wychowawczym do pracy, należy przyznać mu uzupełniający urlop wypoczynkowy za 2020 i 2021 r. Czy można przyznać mu urlop wypoczynkowy w okresie ferii zimowych w roku 2022 (ponieważ tak wypadłyby dni urlopu za 2020 i 2021 r.), czy należy odjąć tych 14 dni urlopu za 2022r. (przerwać urlop uzupełniający za ferie zimowe), przyznać nauczycielowi to, co należałoby się za ferie zimowe 2022 r. (14 dni) i następnie przyznać dalszy urlop uzupełniający za 2020 i 2021 r.? Proszę o podstawę prawną.
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- W trakcie przekształceń Zespołu Szkół na Szkołę Podstawową będziemy chcieli utworzyć w szkole nowe stanowisko - kierownika świetlicy - proszę o podanie procedury jaką powinien przejść dyrektor, żeby do tego doprowadzić? Proszę również o informacje na temat statusu takiej osoby w szkole - wykształcenie, ilość godz. pracy, dodatek kierowniczy… na tym stanowisku zatrudniony zostanie nauczyciel.
- Czy nauczyciel, który pracuje w dwóch różnych szkołach, ale w jednej gminie (ten sam organ prowadzący) uczestniczy w szkoleniu BHP w jednej ze szkół, czy nie jest to błędem jeśli ta druga szkoła podepnie ksero do akt osobowych tego nauczyciela zaświadczenie o aktualnym szkoleniu BHP ale z nazwą innej szkoły, stanowisko jest to samo ?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe