Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Nauczyciel z 36 letnim stażem pracy planuje przejść na świadczenie kompensacyjne. W szkole macierzystej od 2002 roku brak było godzin do pełnego etatu i dlatego uzupełniał etat w innej szkole na terenie gminy w różnych wymiarach godzin w rożnych latach szkolnych na polecenie organu prowadzącego. Szkoła w której pracuje w/w nauczyciel jest szkołą ośmioklasową z oddziałem przedszkolnym jednak w związku z niżem demograficznym brak jest obecnie klasy II i V, a od września 2018r. nie będzie klasy I, III, VI. Przy czym nauczyciel uczy w klasach IV-VIII. Na rok szkolny 2018/2019 jest zaplanowany w arkuszu organizacyjnym szkoły na 13/18 etatu i uzupełnia etat w drugiej szkole na terenie gminy w wymiarze 5/18 etatu. Arkusz organizacyjny jest zatwierdzony przez organ prowadzący i nadzorujący. Nauczyciel w tym momencie chciałby odejść na świadczenie kompensacyjne z art. 20 KN, twierdzi że nie mając etatu w szkole macierzystej ma takie prawo, a moje argumenty i przedstawiane przepisy prawne nie przekonują go. Ponieważ nie jestem prawnikiem może jest jakiś przepis do którego nie udało mi się dotrzeć pozwalający przejść nauczycielowi na świadczenie kompensacyjne właśnie z art. 20 KN.
Na podstawie art. 4 ust. 2 ustawy z dnia 22.05.2009 r. o nauczycielskich świadczeniach kompensacyjnych, nauczycielom spełniającym warunki określone w ust. 1 pkt 1 i 2 (wiek i okresy składkowe i nieskładkowe) świadczenie przysługuje również w przypadku rozwiązania stosunku pracy lub wygaśnięcia stosunku pracy w okolicznościach określonych:
1) w art. 20 ust. 1, 5c i 7 ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. - Karta Nauczyciela;
2) w art. 225 ust. 1, 6, 7 i 10 oraz art. 226 ust. 1 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. - Przepisy wprowadzające ustawę - Prawo oświatowe.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Nauczyciel jest zatrudniony w szkole niepublicznej w wymiarze 6 godzin, na podstawie Kodeksu pracy. Czy przy zmniejszeniu liczby godzin należy podpisać z nim ograniczenie wymiaru zatrudnienia?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczyciel, który bierze udział w szkoleniu w czasie ferii ma prawo do zwrotu kosztów dojazdu i/lub wybrania dnia wolnego za takie szkolenie?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Na jakich zasadach można zatrudnić do wykonywania zadań administracyjnych w ramach projektu finansowanego ze środków UE (np. koordynator projektu) osobę, która w danej szkole już jest zatrudniona jako nauczyciel? Czy to może być odrębna umowa na stanowisku pracownika administracyjnego?
- W czasie, kiedy byłam dyrektorem szkoły organ prowadzący dokonał oceny mojej pracy w styczniu 2014 r.. Czy tą ocenę mogę wykorzystać do konkursu na dyrektora w kwietniu 2017 r., czy może mam składać wniosek o ponowne dokonanie oceny mojej pracy?
- Zamierzam w szkole na poziomie Branżowej Szkoły I Stopnia od nowego roku uruchomić nowy zawód - monter instalacji i urządzeń sanitarnych. Jest wielki problem zatrudnieniem nauczyciela do zajęć praktycznych. Czy osoba, która ukończyła technikum budowlane - specjalność budownictwo ogólne, posiada przygotowanie pedagogiczne( jest mgr pedagogiki). W przeszłości pracował w firmie budowlanej zajmującej się instalowaniem instalacji wodno- kanalizacyjnej, burzówki centralnego ogrzewania. Ma doświadczenie i wyraził chęć pracy z uczniami prowadząc zajęcia praktyczne. Czy powyższe kwalifikacje uprawniają do powierzenia funkcji nauczyciela zajęć praktycznych. Proszę o pomoc. Pozdrawiam
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe