Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Od 1 września nasze gimnazjum przekształca się w LO. 1. Czy zasady oceniania zachowania mogą być inne dla gimnazjum i LO?; 2. Czy ustalając ocenę wzorową z przedmiotu można zapisać w statucie, że są to wiadomości i umiejętności wykraczające poza program?
Ocenianiu podlegają: 1) osiągnięcia edukacyjne ucznia; 2) zachowanie ucznia.Począwszy od klasy IV szkoły podstawowej, roczne, a w szkole policealnej – semestralne, oraz końcowe oceny klasyfikacyjne z zajęć edukacyjnych ustala się w stopniach według następującejskali:1) stopień celujący – 6; 2) stopień bardzo dobry – 5; 3) stopień dobry – 4; 4) stopień dostateczny – 3; 5) stopień dopuszczający – 2;6) stopień niedostateczny – 1. Począwszy od klasy IV szkoły podstawowej, roczną i końcową ocenę klasyfikacyjną zachowania ustala się według następującej skali: 1) wzorowe; 2) bardzo dobre; 3) dobre; 4) poprawne; 5) nieodpowiednie; 6) naganne. Oznacza to, że ocena „wzorowy” dotyczy zachowania, a nie oceniania wiedzy i umiejętności przedmiotowej.Szczegółowe zasady oceniania są zawarte w statucie szkoły i obowiązują aż do wygaszenia klas gimnazjalnych.Przepisy ustawy ustalają, że laureat konkursu przedmiotowego o zasięgu wojewódzkim lub ponadwojewódzkim oraz laureat lub finalista ogólnopolskiej olimpiady przedmiotowej, otrzymuje z danych zajęć edukacyjnych najwyższą pozytywną roczną ocenę klasyfikacyjną. Uczeń, który tytuł laureata konkursu przedmiotowego o zasięgu wojewódzkim lub ponadwojewódzkim lub tytuł laureata lub finalisty ogólnopolskiej olimpiady przedmiotowej uzyskał po ustaleniu rocznej oceny klasyfikacyjnej z zajęć edukacyjnych, otrzymuje z tych zajęć edukacyjnych najwyższą pozytywną końcową ocenę klasyfikacyjną.
Podstawa prawna: 1. Ustawa z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (ze zm.), w szczególności art. 44b, 44j.; 2. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 10 czerwca 2015 r. w sprawie szczegółowych warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy w szkołach publicznych (ze zm.), w szczególności § 9, 13.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Na czym polega różnica miedzy tekstem jednolitym statutu, a tekstem ujednoliconym statutu? Kto uchwala powyższe statuty? Jakie zmiany należy wprowadzić w statucie obowiązującym od 1 września 2017?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Czy koncepcja pracy szkoły na rok 2019/2020 jest obowiązkowym dokumentem w szkole podstawowej?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Czy uczeń, który ukończył 18 lat może zablokować konto jednego z rodziców na dzienniku internetowym LIBRUS? Nadmieniam, iż rodzic nie ma odebranych praw rodzicielskich. Czy drugi rodzic musi być poinformowany o zablokowaniu konta na librusie współmałżonka
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Czy na świadectwie szkolnym musi być " cool" i podpis nauczyciela?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- W jaki sposób dyrektor szkoły powinien ustosunkować się do następującej sytuacji? Podczas posiedzenia rady pedagogicznej ustnie wydał zarządzenie o wymogu oddania planów pracy w wersji papierowej. Podczas tej samej rady w sprawach różnych padł wniosek o umożliwienie oddania planów pracy w wersji elektronicznej, który został pozytywnie przegłosowany. Czy dyrektor musi się do niego ustosunkować pozytywnie w bieżącym roku szkolnym?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe