Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Otrzymałam opinię KO w sprawie arkusza organizacji. Wynika z niej, że dwóch moich nauczycieli nie ma kwalifikacji do pracy w placówce. Nie wiem co mam teraz zrobić. Jak napisali "nieprawidłowości mam usunąć przed zatwierdzeniem arkusza organizacji przez organ prowadzący" czyli do 25 maja. Wg mnie mogę wykazać wakat, a nauczycielom dać wypowiedzenia pracy, kazać uzupełnić kwalifikacje i pisać do kuratorium o pozwolenie na ich zatrudnienie. Pytanie: Jak rozwiązać umowę o pracę bez większych konsekwencji? Jeden z nauczycieli jest nauczycielem dyplomowanym, zatrudniony na czas nieokreślony, na pół etatu; drugi nauczycielem stażystą zatrudnionym na czas zastępstwa, na cały etat.
W przypadku zatrudnienia nauczycieli bez wymaganych kwalifikacji, zamiast dokonania wypowiedzenia, stwierdza się wygaśnięcie stosunku pracy z mocy prawa w trybie art. 26 ust. 1 pkt 5 w zw. z art. 10 ust. 5 pkt 5 KN. Dyrektor powinien doręczyć nauczycielom pismo z taką informacją niezwłocznie po uzyskaniu stanowiska kuratora oświaty o braku kwalifikacji (dotyczy to także nauczycieli zatrudnionych w publicznych niesamorządowych placówkach oraz niepublicznych jednostkach oświatowych – art. 91b ust. 2 pkt 1 KN). Na zastępstwo będzie możliwe zatrudnienie nauczyciela bez kwalifikacji za zgodą kuratora oświaty (art. 10 ust. 7 i 9 KN), natomiast zatrudnienie nauczyciela dyplomowanego za zgodą kuratora oświaty będzie możliwe tylko na czas określony w związku z potrzebą wynikającą z organizacji nauczania, gdy dyrektor nie znajdzie wykwalifikowanego nauczyciela (art. 10 ust. 7 i 9 KN). W związku z tym w arkuszu organizacyjnym należy wskazać wolne stanowiska oraz poinformować o nich kuratora oświaty w trybie art. 224 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Przepisy wprowadzające ustawę – Prawo oświatowe, Dz. U. z 2017 r., poz. 60.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy mam rację, że nauczyciel nie może pracować od 7.30 do 16.30, mimo że ma 2 tzw. ,, okienka", bo przekracza normę czasu pracy 8 godzin dziennie?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Witam!
Czy nauczyciel bibliotekarz zatrudniony w pełnym wymiarze czasu pracy (30 godzin) w szkole podstawowej może być zatrudniony na część etatu (druga umowa np. 4/18) w tej samej szkole w celu prowadzenia np. wychowania do życia w rodzinie, ścieżki czytelniczej i medialnej, godziny do dyspozycji wychowawcy?
Myślę, że przypadku zespołu szkół mógłby być zatrudniony w gimnazjum na drugiej umowie. W podstawówce bibliotekarz, a w gimnazjum pani od "seksu" z uzupełnianiem etatu w szk. podstawowej (1 godzina).
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Nauczycielka edukacji wczesnoszkolnej nauczyciel dyplomowany wraca do pracy po rocznym urlopie dla poratowania zdrowia. Dyrektor chce ją przenieść na stanowisko nauczyciela świetlicy, ponieważ nie ma klasy do wzięcia. Nauczycielka twierdzi, że może tylko na 18 godzin, a reszta to nadgodziny. Proszę o wyjaśnienie.
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- W naszej gminie jest prezes oddziału ZNP, który nie jest moim pracownikiem - jest zatrudniony w innej szkole w gminie. W mojej szkole są zatrudnieni pracownicy, którzy należą do ZNP w ilości 30% z całej gminy. Dyrektor szkoły, w której zatrudniony jest prezes wystosował do mnie pismo będące porozumieniem, a z którego wynika, że mam ponosić koszty związane ze zniżką godzin oddelegowanego prezesa (prezes zatrudniony jest na 6/18 w macierzystej szkole). 1. Czy muszę ponosić koszty proporcjonalnie do liczby członków ZNP zatrudnionych w mojej szkole? 2. Czy w skład ponoszonych przeze mnie kosztów powinny wchodzić: składki zus i fundusz pracy, średnia z nadgodzin, dodatek uzupełniający, dodatek wiejski, fundusz nagród, odpis na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych, dodatkowe wynagrodzenie roczne, dodatkowe wynagrodzenie roczne ("13")?
- Jak zatrudnić?
Nauczyciel dyplomowany
12 godzin dydaktycznych i 10 godzin nauczania indywidualnego. Co z dodatkiem wiejskim i za wysługę lat ? (płacić proporcjonalnie 12/18, czy od całego etatu)
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe