Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Otrzymałem orzeczenie o kształceniu specjalnym dla dziecka z niedosłuchem. Jakie kwalifikacje musi posiadać nauczyciel, który będzie prowadził rewalidację z dzieckiem, a jakie nauczyciel wspomagający?
Kwalifikacje do zajmowania stanowiska nauczyciela wspomagającego posiada surdopedagog (nauczyciel z kwalifikacjami z pedagogiki specjalnej na kierunku zgodnym z niepełnosprawnością ucznia), zgodnie z § 7 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym (Dz.U. z 2017 r., poz. 1578 ze zm.) w zw. z § 3 i § 4 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 sierpnia 2017 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli (Dz.U. z 2017 r., poz. 1575 ze zm.). Nauczyciel ten mógłby dodatkowo także prowadzić z uczniem zajęcia rewalidacyjne, zgodnie z § 7 ust. 7 pkt 5 w zw. z § 5 pkt 4 rozporządzenia MEN z dnia 9 sierpnia 2017 r. Jeśli uczeń zgodnie z treścią orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego oraz indywidualnego programu edukacyjno – terapeutycznego wymaga także prowadzenia innych zajęć specjalistycznych, muszą one być prowadzone przez osoby z odpowiednimi kwalifikacjami, których nie można wskazać bez znajomości tych dokumentów i indywidualnych potrzeb ucznia.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Co powinien zawierać prawidłowy wpis do dziennika w grupie przedszkolnej w placówce niepublicznej?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Zgodnie z art. 41 ust. 1 pkt. 6 Ustawy z 7 września 1991r. o systemie oświaty (tekst jedn.;Dz. U. z 2015r. poz. 2156 ze zm.) do kompetencji stanowiących rady pedagogicznej należy m. in."6)330) ustalanie sposobu wykorzystania wyników nadzoru pedagogicznego, w tym sprawowanego nad szkołą lub placówką przez organ sprawujący nadzór pedagogiczny, w celu doskonalenia pracy szkoły lub placówki".
Czynności dotyczące ustalenia sposobu wykorzystania wyników nadzoru powinny zostać przeprowadzone między przedstawieniem wyników i wniosków na zebraniu rady pedagogicznej - plenarnej (najpóźniej do 31 sierpnia), a opracowaniem planu nadzoru pedagogicznego (najpóźniej 15 września). W związku z tym mam pytanie "Czy załącznikami do uchwały rady pedagogicznej w sprawie ustalenia sposobu wykorzystania wyników nadzoru pedagogicznego są wnioski końcowo roczne przyjęte do realizacji na przyszły rok szkolny oraz nadzór pedagogiczny dyrektora"?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Czy wnioski z nadzoru pedagogicznego muszą być zatwierdzone uchwałą Rady Pedagogicznej ?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Witam serdecznie i uprzejmie proszę o wyjaśnienie, czy w ramach 2 godzin z art.42KN można realizować zadania na rzecz ucznia. Spotkałam się z taką interpretacją i się z nią nie zgadzam. Moim zdaniem, zadania na rzecz ucznia można realizować nawet w domu bez obecności ucznia.
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Uczeń klasy I rozpoczął naukę w gimnazjum w oddziale specjalnym mając orzeczenie o upośledzeniu umysłowym w stopniu lekkim. Po I semestrze w kolejnym orzeczeniu stwierdzono upośledzenie w stopniu umiarkowanym. Czy uczniowi temu należy założyć nowy arkusz ucznia dostosowany do stopnia upośledzenia?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe