Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Pracownik niepedagogiczny 1 lipca 2016 r. przeszedł na emeryturę (rozwiązując przedtem stosunek pracy - pracował u nas do końca czerwca 2016 r. - umowa była zawarta na czas nieokreślony). Od 01.09.2016 r. (czyli 2 m-ce po rozwiązaniu umowy) został zatrudniony ponownie, już jako emeryt. Umowa została zawarta na czas określony do 31.08.2017 r. Proszę o odpowiedź na następujące pytanie: Czy możemy zawrzeć z tym pracownikiem kolejną umowę na czas określony w sytuacji, gdy przed przejściem na emeryturę mieliśmy z nim zawarte 2 umowy (obecna jest trzecią)?
Obecnie obowiązujący art. 251 § 1 kodeksu pracy stanowi, że okres zatrudnienia na podstawie umowy o pracę na czas określony, a także łączny okres zatrudnienia na podstawie umów o pracę na czas określony zawieranych między tymi samymi stronami stosunku pracy, nie może przekraczać 33 miesięcy, a łączna liczba tych umów nie może przekraczać trzech.
Na podstawie art. 14 ust. 4 ustawy z dnia 25.06.2015 r. o zmianie ustawy - Kodeks pracy oraz niektórych innych ustaw, do umów o pracę na czas określony, trwających w dniu wejścia w życie niniejszej ustawy (tj. 22.02.2016 r.), stosuje się art. 251 ustawy zmienianej w art. 1 w brzmieniu nadanym niniejszą ustawą (czyli nowe przepisy), jednakże do okresu zatrudnienia, o którym mowa w tym przepisie, wlicza się okres zatrudnienia na podstawie umowy o pracę na czas określony przypadający od dnia wejścia w życie niniejszej ustawy (od 22.02.2016 r.), a trwająca w tym dniu umowa o pracę na czas określony jest uważana za pierwszą umowę w rozumieniu art. 251 ustawy zmienianej w art. 1 w brzmieniu nadanym niniejszą ustawą albo za drugą umowę w rozumieniu tego przepisu, jeżeli została zawarta jako druga umowa w rozumieniu art. 251 ustawy zmienianej w art. 1 w dotychczasowym brzmieniu (według starych przepisów).
W opisanym przypadku trwająca umowa jest zatem rozumiana jako pierwsza umowa na czas określony (poprzednia była zawarta na czas nieokreślony i dodatkowo przerwa między nimi trwała dłużej niż miesiąc).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Konserwator pracujący na 0.5 etatu jest rencistą od 2004 r. świadczenia rentowego nie otrzymał przechodząc na rentę. Pracował w firmie budowlanej. W szkole pracował od 2006r. Od października 2016r. przebywał 182 dni na zwolnieniu lekarskim i wykorzystał urlop na własną prośbę, pracownika zwolniłem 17.052017r. Stan zdrowia pracownika nie pozwala podjąć pracy (stan zdrowia bardzo zły). Podpisał świadectwo pracy. Teraz złożył prośbę o wypłacenie odprawy emerytalnej ur. 30.11.1952r. ma 65 lat. Był bardzo dobrym pracownikiem. Czy należy wypłacić odprawę. Rodzina w rozmowie nie ukrywa, że uda się do sądu pracy i wie, że poprzedni zakład powinien wypłacić odprawę rentową, ale sprawa się przedawniła i nic od poprzednika nie otrzyma. W czasie jak przebywał na zwolnieniu ze środków ZFŚS otrzymał zapomogę. Czy jest podstawa do odprawy? Jakie podjąć kroki?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Co zrobić w sytuacji gdy były pracownik - emeryt pomimo monitów nie zgłosił się po pieniądze z ZFŚS?
- Pracownik obsługi od 06 marca br. przebywa stale na zwolnieniu lekarskim. W tym okresie złożył wniosek o rozwiązanie umowy o pracę z zachowaniem okresu wypowiedzenia (w tym przypadku 3 miesiące). Rozwiązanie umowy zatem nastąpi z dniem 31 sierpnia br. Przewidujemy, iż pracownik będzie przebywał na zwolnieniu lekarskim do 31 sierpnia. Moje pytanie: czy pracownikowi w opisanym przypadku należy się wypłata ekwiwalentu za niewykorzystany urlop za rok 2018, czy może jednak nie jest to obowiązkowe? Nadmieniam, iż pracodawca w tej konkretnej sytuacji nie mógł i już nie będzie mógł udzielić urlopu temu pracownikowi z uwagi na jego nieobecność z powodu choroby i termin rozwiązania umowy wnioskowany przez tego pracownika. A może należy wpisać w świadectwie pracy jako niewykorzystany urlop. Jeśli nie jest obowiązkowa wypłata ekwiwalentu za urlop to proszę o podstawę prawną.
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Jakie wręczyć wypowiedzenie umowy o pracę nauczycielowi zatrudnionemu w niepełnym wymiarze czasu pracy na czas nieokreślony z powodu braku godzin?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Czy psychologowi,pedagogowi w ramach obowiązującego pensum można przydzielić prowadzenie innych zajęć np. logopedycznych do których ma kwalifikacje? Proszę o podstawę prawną.
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe