Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Program wychowawczo-profilaktyczny dla placówki oświatowo-wychowawczej (W OPP uczestnicy przychodzą tygodniowo na jedne zajęcia. Programy z założenia odpowiadają na zapotrzebowanie uczestnika, który przychodzi, ponieważ tego pragnie. Powoduje to z założenia brak zachowań marginalnych/agresywnych itd. Jak napisać minimalistyczny program w-p?)
Niestety nie znamy statutu tego Ogniska Pracy Pozaszkolnej, nie wiemy jaką ma misję, jakie realizuje programy, jakie zajęcia oferuje, jaki jest wiek odbiorców. Program wychowawczo-profilaktyczny opracowuje się w oparciu o diagnozę potrzeb dzieci/młodzieży oraz zagrożeń dla ich rozwoju. Z tej diagnozy wynikają dopiero cele do realizacji, a im podporządkowane są konkretne oddziaływania – programy, projekty.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Nauczycielka zatrudniona w naszej placówce od sześciu lat na dwie godziny tygodniowo (pracuje tylko w naszej szkole), jako nauczyciel WOS-u jest nauczycielem kontraktowym. Praktycznie od początku jej zatrudnienia stwarzała sytuacje konfliktowe w stosunku do uczniów. Próby rozmowy z Panią, gdzie próbowano pomóc jej w związku z brakiem doświadczenia w pracy z gimnazjalistami nie dają rezultatów. Uczniowie nie chcą uczestniczyć w zajęciach, bo Pani krzyczy na nich, opowiada różne niestworzone rzeczy (tak przekazują to uczniowie). Zdarzyło się (z opowieści uczniów), że powiedziała w klasie, że "dyrektor żyje z Panią od polskiego, a wuefista z inną Panią z jakiejś tam szkoły". Uczniowie w proteście "za te bzdury" źle zachowują się na lekcjach, dokuczają nauczycielce, ta pisze im uwagi i prowadzi z nimi wojnę. Oceniane kartkówki nie są pokazywane uczniom, nie daje szans tzw. poprawy ocen itp. Lekcje (właściwie trudno nazwać je lekcjami), które prowadzi są często przerywane przez interwencje wychowawcy czy też dyrektora. Na słowa dyrektora: "Pani dziś poniosła klęskę na lekcji, ponieważ krzyczała Pani do uczniów, nie pozwoliła dojść do słowa uczniowi (uczniom) i mnie; Pani odpowiada: Ja to chciałam zrobić medialnie (???). Na zajęcia wychodzi negatywnie nastawiona (już sama postawa o tym mówi), co oczywiście wyczuwają uczniowie i zaczynają się wzajemne przekomarzania. Oczywiście Pani podaje temat i podaje treści (stara się), jednak skutek jest mierny, trudno mówić o osiągnięciu celów lekcji. Rodzice zwracają się do dyrekcji o rozwiązanie problemu ponieważ jest to przedmiot egzaminacyjny, dodatkowo uważają, że ta Pani słownie i poprzez swoje zachowanie podważa autorytet innych nauczycieli. Żądają konfrontacji i natychmiastowych działań. Proszę o pomoc prawną i wskazówki co do rozwiązania problemu.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczycielka przebywająca od września na urlopie macierzyńskim ma prawo do dodatku motywacyjnego, uwzględniając, że do czerwca pracowała w szkole i ma umowę na czas nieokreślony?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Czy istnieje wzór wniosku dopuszczającego przez dyrektora podręcznik do szkoły podstawowej?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Szkoła otrzymała od swojego absolwenta wniosek o wydanie duplikatu ukończenia 3-letniej zasadniczej szkoły zawodowej ukończonej w 1988 r. Szkoła dysponuje arkuszami ocen i jest w nich zawarta informacja, że szkoła została ukończona. Nie ma jednak adnotacji o zdanym egzaminie z przygotowania zawodowego. Absolwent stwierdził, że w roku ukończenia szkoły nie zdał tego egzaminu, ale zdał go rok lub dwa później w cechu (szkoła takiej informacji nie posiada). Do arkusza ocen są dołączone 2 zaświadczenia o uczęszczaniu na turnusy dokształcania zawodowego z adnotacją, że zaświadczenie upoważnia dyrekcję szkoły do wydania świadectwa ukończenia zasadniczej szkoły zawodowej. Czy dobrze rozumiem, że brak adnotacji o zdaniu egzaminu nie jest równoznaczne z nieukończeniem szkoły?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Jesteśmy ośrodkiem rewalidacyjno-wychowawczym oraz zakładem leczniczo-opiekuńczym. Mamy przyjęcie za 2 tygodnie dziecka z postanowienia sądowego. Wszystkie grupy wychowawcze mam już 4 osobowe. Czy z powodu dużych problemów ze znalezieniem nowego nauczyciela do końca roku szkolnego dopisać podopiecznego do grupy 4 osobowej. Dziękuję za odpowiedź.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe