Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Proszę o opinię, czy 1 września, jak również dzień zakończenia roku szkolnego oraz Dzień Edukacji Narodowej mogą się znaleźć w ramach 8 dni w planie dni wolnych od zajęć dydaktyczno-wych.w gimnazjum, jeżeli w tych dniach nie ma zajęć dydaktycznych, a tylko uroczystości szkolne. Również proszę o opinię, czy w dniach wolnych od zajęć dyd.-wych. niektórzy e mogą mieć dzień wolny od pracy, bo inni chcą mieć dyżur. Opinia ta jest i pilnie potrzebna ponieważ ZNP uważa, że w/w dni nie powinny być wliczane do 8 dni wolnych od zajęć dyd.-wyr. oraz wymusza na mnie w te dni dyżury nauczycielskie.
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 5 października 2010 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie organizacji roku szkolnego.
§ 5. 1. Dyrektor szkoły lub placówki, po zasięgnięciu opinii rady szkoły lub placówki,
a w przypadku szkół lub placówek, w których rada nie została powołana, rady
pedagogicznej, rady rodziców i samorządu uczniowskiego, biorąc pod uwagę
warunki lokalowe i możliwości organizacyjne szkoły lub placówki, może, w danym
roku szkolnym, ustalić dodatkowe dni wolne od zajęć dydaktyczno–wychowawczych,
w wymiarze dla:
1) szkół podstawowych, zasadniczych szkół zawodowych, szkół policealnych oraz
placówek kształcenia praktycznego i placówek kształcenia ustawicznego – do 6 dni,
2) gimnazjów – do 8 dni (…)
2. Dodatkowe dni wolne od zajęć dydaktyczno-wychowawczych, o których mowa w
ust. 1, mogą być ustalone:
1) w dni, w których w szkole lub placówce odbywa się odpowiednio:
a) sprawdzian przeprowadzany w ostatnim roku nauki w szkole podstawowej,
b) egzamin przeprowadzany w ostatnim roku nauki w gimnazjum (…)
2) w dni świąt religijnych niebędących dniami ustawowo wolnymi od pracy, określone
w przepisach o stosunku państwa do poszczególnych kościołów lub związków
wyznaniowych,
3) w inne dni, jeżeli jest to uzasadnione organizacją pracy szkoły lub placówki lub potrzebami społeczności lokalnej.
Oznacza to, że wymienionych dni w pytaniu nie zalicza się do dodatkowych dni wolnych w rozumieniu w/w rozporządzenia.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Proszę o wyjaśnienie stosowania nazewnictwa: Wewnątrzszkolny System Oceniania czy Wewnątrzszkolne Zasady Oceniania - które nazewnictwo jest prawidłowe? Jaki zapis sugeruje prawo oświatowe określając szczegółowe warunki i sposób oceniania wewnątrzszkolnego w statucie szkoły? Z kolei nauczyciele czy w dalszym ciągu przygotowują Przedmiotowe Zasady Oceniania i kryteria ocen? Proszę o podstawę prawną
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- W przedszkolu niepublicznym we wrześniu br. został powołany zespół realizujący wczesne wspomaganie rozwoju dziecka oraz stworzony IPET, kiedy należy zorganizować pierwsze spotkanie ewaluacyjne cząstkowe i drugie spotkanie ewaluacyjne?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Czy orzeczenie, w którym znajduje się sformułowanie: "na czas kształcenia w szkole ponadgimnazjalnej" jest podstawą do uchylenia orzeczenia z powodu likwidacji gimnazjów? Czy z racji zmiany nazewnictwa trzeba takie orzeczenie uchylać? Czy takie sformułowanie przekreśla moc orzeczenia, które wydane było jeszcze w czasie obowiązywania gimnazjów? Rozporządzenie ws. wydawania orzeczeń podaje katalog przypadków uprawniających do wydania nowego dokumentu tj. § 18. 1. Zespół, na wniosek wnioskodawcy, wydaje nowe orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego albo nowe orzeczenie o potrzebie zajęć rewalidacyjno-wychowawczych w przypadku:
1) zmiany okoliczności stanowiących podstawę wydania poprzedniego orzeczenia;
2) potrzeby zmiany zaleceń wskazanych w poprzednim orzeczeniu;
3) potrzeby zmiany okresu, na jaki zostało wydane poprzednie orzeczenie.
Czy zmiana prawna związana z nazewnictwem szkół- ponadgimnazjalna-> ponadpodstawowa mieści się w którejś z tych okoliczności? Czy jest jakaś wykładnia prawna na ten temat?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Mam ucznia w klasie IV w szkole masowej podstawowej z orzeczeniem o niepełnosprawności intelektualnej w stopniu lekkim i objęty jest nauczaniem ind.10 godzin, są to przedmioty kluczowe, w pozostałych zajęciach bierze udział razem z klasą. Jak oceniać tego ucznia, czy skala 1-6, taka jak obowiązuje w szkole, czy ocenianie opisowe stosować?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Zespół szkół tworzy ; LO,Technikum, Branżowa Szkoła I Stopnia i Branżowa Szkoła II Stopnia (970 uczniów, 85 nauczycieli). Zorganizowanie zebrania Rady Pedagogicznej zawsze rodzi problemy dla jednej z grup nauczycieli np. nauczycieli zaj. praktycznych. Czy dyrektor skracając lekcje do 30 minut w dniu planowanego Zebrania Rady Pedagogicznej łamie uregulowania prawne. Jeśli tak, to jakie?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe