Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Proszę o radę w następującej sprawie: Nauczycielka ur. w 1954 r. (57 lat) staż ogólny na 31.08.2011 - będzie wynosił 33 lata w tym staż nauczycielski 18 lat i 3 m-ce w tym wykorzystane 3 lata urlopu zdrowotnego (36 m-cy). Jest nauczycielem mianowanym zatrudnionym na czas nieokreślony i od kilku lat uzupełnia etat, gdyż w macierzystej szkole nie osiąga pensum 18 godz. Od 1.09.2011 w związku z małym naborem do klas I będzie miała tylko 8 godz. Czy można zwolnić takiego nauczyciela?
Karta Nauczyciela z 26.01.1982 r. (ze zm.)
Art. 88. 1. Nauczyciele mający trzydziestoletni okres zatrudnienia, w tym 20 lat wykonywania pracy w szczególnym charakterze, zaś nauczyciele szkół, placówek, zakładów specjalnych oraz zakładów poprawczych i schronisk dla nieletnich - dwudziestopięcioletni okres zatrudnienia, w tym 20 lat wykonywania pracy w szczególnym charakterze w szkolnictwie specjalnym, mogą - po rozwiązaniu na swój wniosek stosunku pracy - przejść na emeryturę.
Kodeks pracy ustawa z dnia 26 czerwca 1974 r. (ze zm.)
Art. 39. Pracodawca nie może wypowiedzieć umowy o pracę pracownikowi, któremu brakuje nie więcej niż 4 lata do osiągnięcia wieku emerytalnego, jeżeli okres zatrudnienia umożliwia mu uzyskanie prawa do emerytury z osiągnięciem tego wieku.
Przepis stanowi, że nauczycielka podlega ochronie przedemerytalnej, zatem nie można z nią rozwiązać stosunku pracy.
Rozporządzenie RM z 7 lutego 1983 r. w sprawie wieku emerytalnego pracowników zatrudnionych w szczególnych warunkach lub w szczególnym charakterze (ze zm.)
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy dyrektor szkoły ma prawo nakazać nauczycielom sprawdzanie informacji w Librusie po godzinie 19.00 każdego dnia?( szkoła funkcjonuje od 7-15 )Podstawa prawna
- Dzień dobry.
Czy jeśli obejrzę jakąś e-konferencje u Państwa na portalu czy jest możliwość zdobycia certyfikatu - pragnę podkreślić że wcześniej była taka możliwość po rozwiązaniu wcześniejszego testu.
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Gimnazjum, którym kieruję z dniem 1 września 2017 zostanie włączone do ośmioletniej szkoły podstawowej. Z dniem 31.08.2017 upływa okres na jaki powierzono mi stanowisko dyrektora gimnazjum. Dyrektor szkoły podstawowej do której zostanie włączone gimnazjum zaproponował mi stanowisko nauczyciela w tej szkole. W związku z tym, kto przekazuje mi pisemną informację o której mowa w art. 236 ustawy z 14 grudnia 2016 Przepisy wprowadzające ustawę Prawo oświatowe?
- Nauczyciel był zatrudniony w naszej szkole w latach 1985-89, następnie został przeniesiony na własną prośbę za porozumieniem stron do innej szkoły. Nadmieniam, że w naszej szkole, kiedy nauczyciel był zatrudniony nie było księgowości, jak również kadr (były wówczas tz. Zbiorcze Szkoły Gminne, które obsługiwały wszystkie szkoły na terenie gminy, prowadziły również sprawy kadrowe). W tamtych latach teczka akt osobowych była wysyłana do szkoły, do której odszedł nauczyciel. Obecnie ten nauczyciel zwrócił się na piśmie do dyrektora naszej szkoły o wystawienie świadectwa pracy za okres, w którym pracował w tej szkole. Niestety w szkole, nie ma żadnej dokumentacji, która potwierdzałaby jego zatrudnienie w tamtych latach. Pracują natomiast nauczyciele, którzy byli zatrudnienie w tym okresie. Dodam jeszcze, że szkoła do której odszedł nauczyciel za porozumienie stron została zlikwidowana i już nie istnieje, a teczka akt osobowych nauczyciela, który od dnia 01.09.1985 roku do dnia 31.08.1989 roku był zatrudniony w naszej szkole nie wiadomo gdzie jest. Bardzo proszę o odpowiedź na jakiej podstawie mogę wystawić świadectwo pracy temu nauczycielowi, a jeżeli nie jestem uprawniona do wystawienia świadectwa pracy za wspomniany okres zatrudnienia proszę o podanie podstawy prawnej, oraz opisu co mam odpowiedzieć na podanie nauczyciela. Bardzo dziękuję za rozwikłanie tej nietypowej sprawy.
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Art. 22 ust.3 ustawy KN mówi, że do nauczyciela zatrudnionego w kilku szkołach, który w żadnej z tych szkół nie jest zatrudniony w wymiarze 1/2 etatu nie ma zastosowania art. 91 b ust.1. Proszę o informację czy nauczyciel religii zatrudniony w 2 szkołach , w jednej 6/18 e, a w drugiej 3/18 etatu powinien otrzymać dodatek wiejski? Wyjaśnienie zamieszczone w portalu wyklucza to prawo. Ja mam wątpliwości.
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe