Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Prowadzę Terapeutyczny Punkt Przedszkolny (niepubliczny) i mam kilka pytań.
1. Mam wątpliwości, jeśli chodzi o wpisywanie tygodniowego wymiaru zajęć dla nauczycieli w SIO. Jeżeli np. nauczyciel logopeda zatrudniony jest na umowę o pracę wg. KP na 30h, w ramach tygodniowego wymiaru zajęć prowadzi 10,5h rewalidacji, 8h WWR, 10h w ramach PPP, a pozostały czas poświęca na współpracę z rodzicami, innymi specjalistami, wypełnianie dokumentów itp. Co wówczas wpisujemy w „tygodniowym wymiarze czasu pracy”? Czy chodzi tutaj tylko o realny czas pracy z dzieckiem, czyli w tym przypadku: 28,5h? Natomiast 1,5h nie wpisujemy? Czy również to uwzględniamy, wpisując jako „obowiązki nauczyciela logopedy”? Jaki w takiej sytuacji wpisujemy „tygodniowy wymiar pracy” oraz „pensum”?
2. Podobne zapytanie dotyczy nauczyciela wychowania przedszkolnego, który zatrudniony jest na cały etat (40h) z czego 37,5h spędza na opiece i zajęciach z dziećmi, 1h zajęć w ramach pomocy psychologiczno-pedagogicznej, natomiast 1,5h to czas w którym nie sprawuje opieki nad dziećmi – spędza go na wykonywaniu innych obowiązków, np. sprzątanie sali, rozmowa z rodzicem itp. Jaki wówczas wpisać tygodniowy wymiar zajęć oraz „pensum”?
3. Czy jeżeli nauczyciel w mojej placówce zajmuje stanowisko nauczyciela w grupie przedszkolnej i takie ma też kwalifikacje, ale oprócz tego ma również kwalifikacje do bycia np. terapeutą zajęciowym, to czy muszę wykazywać w SIO jego pozostałe kwalifikacje, nawet jeżeli nie realizuje tych kwalifikacji w mojej placówce?
Ad. 1.
W przypadku zatrudniania nauczycieli w niepublicznym terapeutycznym punkcie przedszkolnym w oparciu o przepisy Kodeksu pracy, w Systemie Informacji Oświatowej w polu Tygodniowy wymiar zajęć wpisuje się godziny zajęć dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych, realizowanych przez nauczyciela bezpośrednio z uczniami. Oznacza to, że dla nauczyciela wskazanego w pytaniu w polu Tygodniowy wymiar zajęć i w polu Pensum należy wpisać 28,5 godziny.
Ad. 2.
W przypadku zatrudniania nauczycieli w niepublicznym terapeutycznym punkcie przedszkolnym w oparciu o przepisy Kodeksu pracy w Systemie Informacji Oświatowej w polu Tygodniowy wymiar zajęć wpisuje się godziny zajęć dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych, realizowanych przez nauczyciela bezpośrednio z uczniami. Oznacza to, że dla nauczyciela wskazanego w pytaniu w polu Tygodniowy wymiar zajęć i w polu Pensum należy wpisać 37,5 godziny.
Ad. 3.
Jeżeli chodzi o wypełnienia pół dotyczących kwalifikacji w Systemie Informacji Oświatowej to należy wykazać wszystkie przedmioty, do których nauczania nauczyciel posiada kwalifikacje, niezależnie od tego, czy w danym roku nauczyciel nie prowadzi wszystkich rodzajów zajęć, do których ma kwalifikacje.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Dzień dobry! Po raz drugi zwracam się z prośbą dotyczącą opracowania wzoru statutu dla szkoły podstawowej w oparciu o bieżące akty prawne.Z góry dziękuję!Proszę również o podanie ewentualnego terminu realizacji tego zadania.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Bardzo proszę o pomoc w zakresie organizacji nauczania ucznia z upośledzeniem w stopniu umiarkowanym w gimnazjum ogólnodostępnym. W październiku uczennica otrzymała takie orzeczenie. Matka nie chce słyszeć o nauce w szkole specjalnej. Powołałam zespół i organizujemy nauczanie. Jak mam zrealizować 800 godzin plastyki i 830 godzin techniki, 130 godzin muzyki? Czy możemy te zajęcia realizować na różnych przedmiotach i zapisywać w oddzielnym dzienniku tematy dostosowane do potrzeb i możliwości dziecka? Uczennica nie ma nauczania indywidualnego, a nawet gdyby zaplanować jej po 7-8 godzin tygodniowo tych przedmiotów, zanudziłaby się. Poza tym, ona bardzo chce być w klasie i razem z klasą pracować. Bardzo proszę o pomoc, jak zorganizować nauczanie z korzyścią dla dziecka, ale zgodnie z litera prawa.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Uczeń naszej szkoły został przyjęty do niepublicznej szkoły podstawowej. Na dokumencie przysłanym do szkoły widnieje data przyjęcia 30 listopada, dokument wystawiono 12 grudnia, a do naszej szkoły potwierdzenie dotarło pocztą 17 grudnia. Z jaką data wystawić przekazanie i odpis arkusza, żeby było wszystko zgodne z prawem?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Co musi zawierać regulamin dla praktykantów odbywających praktyki w szkole?
- Nauczyciel mianowany wie, że otrzyma wypowiedzenie warunków pracy (zmniejszenie liczby godzin - niepełny etat) z obowiązywaniem od 01.09.2011 r. Bierze od dyrektora zaświadczenie o prawie skorzystania z urlopu zdrowotnego i przynosi zaświadczenie od lekarza o konieczności pójścia na urlop zdrowotny od 30. maja 2011 r.
Jeśli wręczę mu wypowiedzenie w tym samym terminie, to jak potoczy się dalsza procedura? Mogę sobie odpowiedzieć, co będzie, jeśli n-l wyrazi zgodę. Zatrudnię od września kogoś na zastępstwo w ograniczonym wymiarze, potem on wróci na te godziny. Ale co, gdy nie wyrazi zgody? I jeszcze, czy inny n-l może skorzystać z urlopu dopiero od września?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe