Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Pytanie dotyczy dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Czy do tej grupy dzieci należy zaliczyć tylko dzieci posiadające orzeczenia, czy mogą posiadać też opinie? Proszę więcej informacji na ten temat.
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych, to bardzo zróżnicowana grupa dzieci i młodzieży. Wspólną ich cechą są potrzeby rozwojowo-edukacyjne, które wynikają w szczególności:
- z niepełnosprawności
- z niedostosowania społecznego
- z zagrożenia niedostosowaniem społecznym
- z zaburzeń zachowania i emocji
- ze szczególnych uzdolnień
- ze specyficznych trudności w uczeniu się, czyli z dysleksji rozwojowej (dysleksja, dysgrafia, dysortografia, dyskalkulia)
- z deficytów kompetencji i zaburzeń sprawnosci językowych
- z choroby przewlekłej
- z sytuacji kryzysowych i traumatycznych
- z niepowodzeń edukacyjnych
- z zaniedbań środowiskowo-bytowych ucznia i jego rodziny
- z trudnosci adaptacyjnych wynikających z różnić kulturowych lub ze zmianą środowiska edukacyjnego, w tym związanych z wcześniejszym kształceniem za granicą.
Katalog tych potrzeb wskazany jest w rozporządzeniu MEN z 9 sierpnia 2017r w sprawie organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w przedszkolach, szkołach i placówkach (Dz.U. z 25 sierpnia 2017 poz, 1591). Zatem za ucznia o SPE należy uznać każdego, kto posiada orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego oraz każde inne orzeczenie wydane przez PPP, także tego z opinią PPP.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy opinie o wczesnym wspomaganiu rozwoju dziecka i orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego wydawane przez niepubliczną Poradnie Psychologiczno - Pedagogiczną są honorowane przez placówki publiczne? - Proszę o podanie podstawy prawnej.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o wzór uchwały RP w sprawie wyrażenia opinii w sprawie programu nauczania doradztwa zawodowego opracowanego przez nauczyciela
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy na świadectwie szkolnym w miejscu zajęcia dodatkowe odnotowujemy udział ucznia w zajęciach wychowania do życia w rodzinie stwierdzeniem ,,uczestniczył, uczestniczyła"?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Na jaką podstawę prawną trzeba się powołać we wniosku o dopuszczenie programu nauczania ogólnego do użytku w Branżowej szkole I stopnia?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jak wykorzystać art. 63 ustawy Karta Nauczyciela w stosunku do agresywnego rodzica?
Uczeń notorycznie nie odrabia lekcji, nie pracuje na lekcji, opuszcza dodatkowe zajęcia (ma wadę wymowy i nie można go zrozumieć). Kontakt z matką jest ograniczony. Lekceważy zaproszenia na rozmowę, jednak potrafi wpaść do szkoły i naubliżać wszystkim, nie licząc się z głosem innych. Nie dopuszcza nikogo do słowa. Argumenty zawarte w statucie są dla niej nie do przyjęcia. Uważa, że "nauczyciele uwzięli się na syna, ale ona się niczego nie boi i jeszcze załatwi nas" (nie wiem jak?). Mamy już dość jej napaści - inaczej nie można tego nazwać. Sama nic nie robi, aby dziecku pomóc. Trwa to już piąty rok.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe