Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Pytanie dotyczy interpretacji rozporządzenie MEN z dnia 13.08.15 w sprawie warunków przechodzenia ucznia ze szkoły publicznej: §2.1 5) uczeń przechodzący z klasy I lub II technikum może być przyjęty do klasy I publicznego LO. Pytanie: co oznacza słowo może, czy uczeń, który ukończył klasę pierwszą i uzyskał promocje do klasy II może być przyjęty do LO ale obowiązkowo do klasy I, czy może być przyjęty do klasy I ale nie musi bo dyrektor wzorem wcześniejszych lat może przyjąć ucznia do klasy drugiej i zorganizować ewentualne wyrównanie różnic programowych. Proszę o interpretacje zapisu.
Na podstawie § 2 pkt 5 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 13 sierpnia 2015 r. w sprawie szczegółowych warunków przechodzenia ucznia ze szkoły publicznej lub szkoły niepublicznej o uprawnieniach szkoły publicznej jednego typu do szkoły publicznej innego typu albo do szkoły publicznej tego samego typu, Dz.U. z 2015 r., poz. 1248 uczeń przechodzący z klasy I albo II technikum publicznego lub niepublicznego o uprawnieniach szkoły publicznej może być przyjęty do klasy I publicznego liceum ogólnokształcącego. Aktem wyższego stopnia do powołanego rozporządzenia jest art. 164 ust. 2 PO, który stanowi, że uczeń przechodzący ze szkoły publicznej lub szkoły niepublicznej o uprawnieniach szkoły publicznej jest przyjmowany do odpowiedniej klasy szkoły publicznej innego typu, po dokonaniu oceny zakresu kształcenia zrealizowanego w szkole, do której uczeń uczęszczał, na podstawie kopii arkusza ocen ucznia, poświadczonej za zgodność z oryginałem przez dyrektora szkoły, do której uczeń uczęszczał, lub na podstawie zaświadczenia o przebiegu nauczania ucznia. W związku z tym dyrektor liceum może przyjąć ucznia II klasy technikum do I, jak i do II klasy.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy 2 godz. z art.42 KN można przydzielić na realizację dodatkowego języka obcego w klasie 4.szkoły podstawowej, włączyć do szkolnego planu nauczania, oceniać i klasyfikować,by wpisać na świadectwie szkolnym jako przedmiot nadobowiązkowy. Dotychczas realizowany był w ten sposób dodatkowy język obcy z godzin dyrektorskich, obecnie brakuje mi godzin,rodzice oczekują,że będzie oceniony i wpisany na świadectwie.
- Czy w ramach Zespołu Szkół, w którego skład wchodzi: szkoła podstawowa, branżowa I stopnia i szkoła przysposabiająca do pracy, dopuszczalne jest stworzenie w ramach jednego Statutu paragrafów uwzględniających 3 typy szkół w zespole - 1 statut dla całego Zespołu Szkół, ale uwzględniający różne typy szkół? Czy można taki statut mieć w jednym dokumencie, czy każda ze szkół wymaga odrębnego statutu? Jako rada pedagogiczna planujemy wprowadzić paragrafy wyszczególniające dany typ szkoły. Proszę o podanie podstawy prawnej dla połączenia w 1 dokument 3 typów placówek w ramach jednego zespołu. Czy takie rozwiązanie jest możliwe do przeprowadzenia?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy w związku z ostrzeżeniem o trudnych warunkach pogodowych (ostrzeżenie przed orkanem, śnieżycą i gołoledzią) dyrektor może zawiesić zajęcia w placówce? Zaznaczam, że placówka mieści się na wsi i wszyscy uczniowie są dowożeni. Proszę o podanie podstawy prawnej i czy te zajęcia powinny być odrabiane? Co w tej sytuacji z wynagrodzeniem dla pracowników (jesteśmy placówką niepubliczną i wszyscy, także nauczyciele są zatrudnieni z Kodeksu Pracy)?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W obwodzie mojej szkoły mieszka dziecko, które na podstawie opinii Poradni PP (odroczenie obowiązku szkolnego- autyzm) odbywa roczne przygotowanie przedszkolne, ale w sąsiedniej szkole podstawowej z oddziałami przedszkolnymi (w innym obwodzie szkolnym). Dyrektor tamtej szkoły zwrócił się do mnie z prośbą, abym to ja wydała decyzję o odroczeniu obowiązku szkolnego. Czy słusznie? Jeśli tak, proszę podać podstawę prawną. Według mojej wiedzy i interpretacji przepisów ja mogę wydać decyzję tylko temu dziecku, które mieszka w obwodzie mojej szkoły, a rodzice zdecydowali się się na nauczanie poza szkołą.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Bardzo proszę o poradę odnośnie prowadzenia dokumentacji przebiegu nauczania. W arkuszu ocen ucznia jest do wypełnienia wiersz: Imiona i nazwiska rodziców. Co wpisać w tym wierszu w następującym przypadku: dziecko uczęszcza do klasy I, biologiczny ojciec dziecka jest po rozwodzie z matką, nie utrzymuje kontaktu z dzieckiem od 3 miesiąca życia, matka nie ma informacji o miejscu zamieszkania ojca, ojciec ten nie jest pozbawiony praw rodzicielskich. Matka dziecka zawarła związek małżeński z innym mężczyzną, który nie ma sądownie przyznanych praw rodzicielskich do tego dziecka. Czy w ww. wierszu wpisać imię i nazwisko ojca biologicznego bez adresu zamieszkania, czy ojca z drugiego małżeństwa, który obecnie wychowuje dziecko?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe