Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Rozporządzenie w sprawie warunków i sposobu organizowania zajęć rewalidacyjno-wychowawczych dla dzieci i młodzieży z upośledzeniem umysłowym w stopniu głębokim nie reguluje dokładnie sposobu prowadzenia zeszytu obserwacji. Czy ma to być forma codziennego zapisu czy raczej zapis wynikający z aktualnych, istotnych zmian w zakresie funkcjonowania?
W § 12.ust 3 pkt.3 wspomnianego rozporządzenia z dnia 23 kwietnia 2013 r. w sprawie warunków i sposobu organizowania zajęć rewalidacyjno-wychowawczych dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnej intelektualnie (z upośledzeniem umysłowym) w stopniu głębokim bardzo dokładnie określono zakres prowadzenia zapisów w zeszycie obserwacji. Nie podano natomiast częstotliwości ich dokonywania. To kwestia, którą powinna szkoła określić w swoim statucie. W jednej szkole czynią to obowiązkowo co tydzień lub dwa tygodnie, w innej raz na miesiąć – z uwzględnieniem dokonywania wpisów dodatkowych, jeśli będzie taka potrzeba.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy w sytuacji nieklasyfikowania ucznia ze wszystkich przedmiotów należy mu zorganizować egzaminy (ze wszystkich przedmiotów), czy uczeń taki nie otrzymuje promocji?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Czy dyrektor niepublicznego przedszkola ma obowiązek tworzenia planu nadzoru pedagogicznego? Co należy uwzględnić w sprawozdaniu z nadzoru?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- W szkole arkusze ocen prowadzone są według wzoru MEN-I/37a/2 (pierwsza strona wypełniana jest ręcznie, kolejne - wyniki klasyfikacji rocznej są wydrukami komputerowymi. Czy w takim przypadku obowiązuje wzór MEN-I/37a/2 czy MEN-I/37b/2?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- W szkole funkcjonują klasy łączone. Czy można połączyć zajęcia z wychowania fizycznego w kl. III i IV szkoły podstawowej- grupa ta miała już razem zajęcia będąc w kl .II i III, razem jest 16 uczniów. ( w wymiarze 3 godz. tygodniowo, kl IV miałaby 1 godzinę oddzielnie)? Nauczyciel posiada kwalifikacje do wychowania fizycznego.
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Pełnię funkcje dyrektora od września 2013 r.,otrzymałam od KO powiadomienie o ewaluacji problemowej w zakresie wymagań: uczniowie są aktywni, szkoła wspomaga rozwój uczniów z uwzględnieniem ich indywidualnej sytuacji, zarządzanie szkołą służy jej rozwojowi.
Kiedy muszę poinformować o tym nauczycieli oraz jakie dokumenty będę przedstawiać podczas tej kontroli?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe