Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Uczeń rozpoczął naukę jako 7 latek z orzeczeniem. Na I etapie wydłużono mu naukę o rok, na drugim w piątej klasie o rok. Jest w szóstej klasie, ma 15 lat. Rodzic chce żeby został do 18 lat w SP. Jak to zrobić. Znam zapisy rozporządzeń.
Prawo przewiduje możliwość przedłużenia okresu nauki na każdym etapie edukacyjnym co najmniej o jeden rok dla uczniów niepełnosprawnych.
Decyzję o przedłużeniu uczniowi okresu nauki podejmuje dyrektor szkoły w uzgodnieniu z rodzicami/ prawnymi opiekunami ucznia, nie później niż do końca lutego roku poprzedzającego ostatni rok nauki w danej szkole, na podstawie szczegółowej analizy osiągnięć edukacyjnych ucznia dokonanej przez radę pedagogiczną.
Oznacza to, że w sytuacji opisanej w pytaniu nie ma już możliwości przedłużenia nauki w szkole podstawowej.
Podstawa prawna
1) § 3 ust. 7Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z 12 lutego 2002 r. w sprawie ramowych planów nauczania w szkołach publicznych (ze zm.).
2) Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z 18 kwietnia 2008 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie ramowych planów nauczania w szkołach publicznych.
3) Art. 1 ust. 5 i 5a oraz Art. 71b ust. 1 i 2 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (ze zm.).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy należy przeprowadzać egzaminy klasyfikacyjne po I semestrze, mimo,iż ten przedmiot będzie jeszcze kontynuowany w II semestrze?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- W ramowym planie nauczania dla branżowej szkoły I stopnia ujęte są poza obowiązkowymi zajęciami edukacyjnymi i zajęciami z wychowawcą godziny do dyspozycji dyrektora szkoły w liczbie 3 godzin w cyklu nauczania.
Pytanie:
Czy ww. 3 godz. należy obowiązkowo wykorzystać w podanej liczbie? Czy może to być 1 godz. lub 2 godz. w cyklu nauczania?
Czy ww. 3 godz. do dyspozycji dyrektora można wykorzystać tylko na przedmioty zawodowe teoretyczne lub praktyczne, czy także na ogólnokształcące?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Potrzebuję następujące dokumenty: Arkusz monitorowania realizacji kompetencji kluczowych w kl. I szkoły podstawowej oraz Arkusz monitorowania realizacji doradztwa zawodowego w kl. I szkoły podstawowej
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Jesteśmy zespołem szkół w skład którego wchodzą: Liceum Ogólnokształcące, Szkoła Policealna i KKZ. Czy każda z osobnych szkół powinna mieć odrębny statut?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Uczeń powtarzający klasę pierwszą ze względów zdrowotnych otrzymał orzeczenie z poradni psychologiczno-pedagogicznej o nauczaniu indywidualnym. Ile godzin zajęć dydaktycznych nauczania indywidualnego w domu dyrektor powinien przydzielić takiemu uczniowi?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe