Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Uczeń zameldowany jest na stałe w miejscowości położonej poza obwodem szkoły. W trakcie nauki mieszka u cioci (w obwodzie szkoły). Jaki adres wpisać do księgi ewidencji dzieci i analogicznie do arkusza ocen?
Szkoła podstawowa prowadzi księgę ewidencji dzieci podlegających obowiązkowi rocznego przygotowania przedszkolnego i obowiązkowi szkolnemu, zamieszkałych w obwodzie szkoły. Przepisy prawne podają dokładnie, jakie informacje muszą zostać zamieszczone, zarówno w księdze ewidencji dzieci, jak i w arkuszu ocen.
Szkoła podstawowa prowadzi księgę ewidencji dzieci
Odpowiedzi należy szukać w rozporządzeniu z 19 lutego 2002 r. w sprawie sposobu prowadzenia przez publiczne przedszkola, szkoły i placówki dokumentacji przebiegu nauczania, działalności wychowawczej i opiekuńczej oraz rodzajów tej dokumentacji.
Szkoła podstawowa prowadzi księgę ewidencji dzieci podlegających obowiązkowi rocznego przygotowania przedszkolnego i obowiązkowi szkolnemu, zamieszkałych w obwodzie szkoły.
Do księgi ewidencji wpisuje się według roku urodzenia:
• imię (imiona) i nazwisko dziecka,
• datę i miejsce urodzenia,
• adres zamieszkania dziecka,
• imiona i nazwiska rodziców (prawnych opiekunów) oraz adresy ich zamieszkania.
W rozporządzeniu jest zatem mowa o adresie zamieszkania, a nie zameldowania. Z tego wynika, że do księgi ewidencji dzieci należy wpisać adres cioci, pod którym dziecko aktualnie zamieszkuje.
W arkuszu ocen wpisuje się adres zamieszkania dziecka
Podobnie, jak w księdze ewidencji, w arkuszu ocen, również wpisuje się adres zamieszkania, a nie zameldowania.
We wzorach arkuszy ocen zawartymi w załączniku nr 2 do rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z 28 maja 2010 r. w sprawie świadectw, dyplomów państwowych i innych druków szkolnych na arkuszu ocen wpisuje się „imiona i nazwiska rodziców oraz adresy ich zamieszkania”.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy dyrektor szkoły na prośbę matki może odmówić ojcu podania informacji o miejscu zamieszkania dzieci? Ojciec nie jest pozbawiony praw rodzicielskich, a matka wraz z dziećmi uciekła od niego oskarżając go o przemoc.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Szanowni Państwo, pracownica urodziła dziecko 14 sierpnia 2010 r. Do tego czasu przebywała na zwolnieniu lekarskim (również w czasie wakacji). Od 1 do 14 stycznia będzie przebywać na dodatkowym urlopie macierzyńskim. Czy w związku z tym od 15 stycznia może "odebrać" urlop wypoczynkowy w wymiarze 6 tygodni? W takim przypadku nakładać się będą dwa urlopy: zaległy z bieżącymi feriami. Czy po zakończeniu 6 - tygodniowego urlopu należy zrealizować dodatkowe 14 dni za ferie z 2011 roku? Z poważaniem Krzysztof Urban krzysztof.urban@onet.pl
- Czy magister edukacji wczesnoszkolnej i oligofrenopedagog ma kwalifikacje do uczenia od nowego roku szkolnego w klasie czwartej szkoły podstawowej specjalnej dzieci z upośledzeniem w stopniu umiarkowanym?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Otrzymałam informację z urzędu miasta, że od lipca zostanie zmniejszona dotacja (i oczywiście z takimi zmianami się liczymy zawsze), ale dalsza wiadomość informuje, że od października ta kwota ulegnie znacznemu pomniejszeniu. Ja jestem organem prowadzącym niepubliczne przedszkole i pobieram dotację z Urzędu miasta. Poprosiłam o wyjaśnienie, z jakiego powodu i do jakiej kwoty spadła kwota utrzymania dziecka w placówce publicznej. W odpowiedzi otrzymałam informację, że dotychczasowa kwota dotacji była wysoka, ponieważ był zaplanowany remont dużego przedszkola. Remont został wykonany, a inne nie są planowane, więc na oświatę przekazują mniejszą część budżetu. Moje pytanie, czy takie postępowanie jest zgodne z prawem? Organ prowadzący publiczne przedszkole zaplanował budowę klatki schodowej, więc na dany rok przeliczył zapotrzebowanie finansowe i przełożył to na koszt utrzymania dziecka w przedszkolu dając dużą dotację. Gdy plan został zrealizowany koszty utrzymania dziecka spadają i to znacznie, bo nie ma tak ogromnych inwestycji. Jednak jak to się ma do moich kosztów utrzymania dziecka, przecież one się nie zmieniły i otwierając przedszkole nie mogłam przewidzieć znaczącego spadku dotacji. Czy na tak duże inwestycje organ prowadzący nie może pozyskiwać środków bezpośrednio na ten cel, a nie przeliczać je na koszt utrzymania dziecka?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Zbliża się koniec roku należny wykonać inwentaryzację roczną. Czy wszystkie składniki majątkowe w szkole (np. wyposażenie wszystkich klas i pomieszczeń) należny spisywać tak jak podczas inwentaryzacji raz na 4 lata czy tylko spisać wyposażenie zakupione w ciągu roku , sprawdzić i uzgodnić z DBFO stan ksiąg? Oczywiście poza spisem magazynów, druków ścisłego zarachowania i kasy.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe