Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Uczeń został przyjęty do 3 klasy gimnazjum w którym obowiązuje - obowiązkowy: j. angielski, - dodatkowe: - j. rosyjski, j. francuskiego. Uczeń przez 2 lata uczył się j. niemieckiego - jako język dodatkowy. Na prośbę rodzica został przyjęty, naukę kontynuuje na własną rękę. Czy takie ustalenia są zgodne z prawem? Co należy wpisać w arkuszu ocen i na świadectwie?
Ucznia obowiązują języki nauczane w szkole. Powinien zatem uzupełnić różnice programowe z pomocą szkoły i uczestniczyć w zajęciach, następnie zdawać wybrany przez siebie egzamin z języka zgodnie z rozporządzeniem. Egzamin gimnazjalny można zdawać tylko z języka, który jest obowiązkowy w danej klasie. Uczeń może zdawać egzamin z drugiego języka, jeśli uczy się dwóch języków jako obowiązkowych. Do 20 września składa pisemną deklarację od rodziców z dokonanego wyboru. Jeśli uczeń wybiera język, którego naukę kontynuuje na podbudowie szkoły podstawowej, musi go zdawać na poziomie rozszerzonym, natomiast jeśli wybiera język, którego naukę rozpoczął w gimnazjum - zdaje na poziomie podstawowym. W związku z powyższym, w dokumentacji przebiegu nauczania wpisuje się oceny z języków nauczanych w szkole, a konkretnie – w danym oddziale.
Podstawa prawna: Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 kwietnia 2007 r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania sprawdzianów i egzaminów w szkołach publicznych (ze zm.).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Zatrudniając w szkole podstawowej ogólnodostępnej nauczyciela współorganizującego kształcenie ucznia niepełnosprawnego tj.nauczyciela posiadającego kwalifikacje w zakresie pedagogiki specjalnej proszę o określenie jego zadań
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Czy wnioski z planu nadzoru przedstawia się organowi prowadzącemu?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- W jakiej formie aktualnie nauczyciel przedstawia dyrektorowi wybrany przez siebie program, czy nadal obowiązuje wniosek o dopuszczenie programu a może jest to jakaś forma deklaracji wyboru?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Jak ująć w planie nadzoru wspomaganie nauczycieli wg nowego rozporządzenia? Czy musi być diagnoza na piśmie?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- W skład zespołu wchodzi przedszkole, szkoła podstawowa i gimnazjum. Jeżeli w regulaminie wycieczek szkolnych jest zapis, że podczas wycieczek szkolnych autokarowych jeden opiekun przypada na 15 uczniów, czy zapis obowiązuje również dzieci z przedszkola (6-3 letnie)? Czy podczas wycieczek dla przedszkolaków (autokarowych) obowiązuje inna ilość opiekunów?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe