Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Uczennica w ciąży otrzymała nauczanie indywidualne. Czy 10 godzin pracy z nią muszę przydzielić nauczycielom uczącym ją w klasie, do której na początku roku została przypisana, czy mogę wskazać nauczycieli, których wcześniej poznała, ucząc się w klasie I? Problem pojawił się w momencie, gdy nauczycielka obecnie ucząca w jej klasie dowiedziała się, że z kimś innym będzie miała jej przedmiot?
Rozporządzenie określa sposób i tryb organizowania indywidualnego nauczania dzieci i młodzieży, których stan zdrowia uniemożliwia lub znacznie utrudnia uczęszczanie do szkoły.Nauczanie organizuje się na czas określony, wskazany w orzeczeniu o potrzebie indywidualnego nauczania, w sposób zapewniający wykonanie zaleceń określonych w tym dokumencie. Dyrektor szkoły ustala – w uzgodnieniu z organem prowadzącym – zakres, miejsce i czas prowadzenia zajęć indywidualnego nauczania, które są prowadzone z uczniem przez kilku nauczycieli szkoły, którym dyrektor powierzy prowadzenie tych zajęć. W uzasadnionych przypadkach dyrektor może powierzyć prowadzenie zajęć nauczycielowi zatrudnionemu w innej szkole. Tygodniowy wymiar godzin zajęć indywidualnego nauczania realizowanych z uczniem wynosi: 1) dla uczniów klas I–III szkoły podstawowej – od 6 do 8 godzin; 2) dla uczniów klas IV–VI szkoły podstawowej – od 8 do 10 godzin; 3) dla uczniów gimnazjum – od 10 do 12 godzin; 4) dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych – od 12 do 16 godzin.Zajęcia te realizuje się w ciągu co najmniej 3 dni.3. Dyrektor szkoły może ustalić tygodniowy wymiar godzin zajęć indywidualnego nauczania wyższy niż maksymalny wymiar określony wyżej za zgodą organu prowadzącego.Oznacza to, że dyrektor podejmuje decyzję w sprawie, o której mowa w pytaniu, biorąc pod uwagę dobro dziecka. Decyzję rodzicom wydaje się pisemnie, do wiadomości - podaje nauczycielom.
Podstawa prawna: Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 sierpnia 2014 r. w sprawie indywidualnego obowiązkowego rocznego przygotowania przedszkolnego dzieci i indywidualnego nauczania dzieci i młodzieży, w szczególności § 1, 2, 9.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy w związku z nowym rozporządzeniem o organizacji roku szkolnego do 6 dni wolnych od zajęć edukacyjnych należy zaliczyć również rekolekcje wielkopostne ?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Aneks do planu rozwoju zawodowego dla dyrektora. Bardzo mało jest informacji tego typu, dyrektorzy którzy są w tej sytuacji czują się zagubieni ponieważ dostają sprzeczne informacje.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Planuję otworzyć filie placówki Ośrodka RW w innej miejscowości. Obecnie jest to wieś (gmina wiejska) a planowana filia to sąsiednie miasto. Czy w związku z tym obowiązuje termin składania informacji o planowanej liczbie wychowanków do 30 września roku poprzedzającego dotyczący nowego miejsca? Organem dotującym jest starostwo i w związku z filia w mieście również będzie starostwo.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Dyrektor szkoły zaplanował w arkuszu organizacyjnym szkoły na rok 2018/2019 zajęcia z pomocy psychologiczno-pedagogicznej (rewalidacja, zajęcia korekcyjno-kompensacyjne, logopedia, zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze). Organ prowadzący zatwierdził tylko godziny rewalidacji. Pozostałe godziny w ramach pomocy psychologiczno-pedagogicznej zalecił usunąć z arkusza. Czy organ prowadzący może nie wyrazić zgody na umieszczenie w arkuszu zajęć z pomocy psychologiczno-pedagogicznej, skoro dyrektor ma obowiązek zaplanowania w/w zajęć? Jakich argumentów użyć w stosunku do organu prowadzącego? Proszę o podanie podstawy prawnej dotyczącej obowiązku organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej przez dyrektora szkoły.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Od września zamierzamy utworzyć oddziały integracyjne dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim. Jakie są procedury tworzenia oddziału? Czy na tworzenie oddziału muszą się zgodzić rodzice dzieci z orzeczeniem czy rodzice wszystkich dzieci uczęszczających do tej klasy?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe