Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Uprzejmie proszę o informację, czy w grupie przedszkolnej (15 dzieci), w której znajduje się dziecko z opinią o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju oraz dziecko z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego (autyzm) wystarczy zatrudnić dodatkową pomoc?
Od dnia 1 stycznia 2016 r., gdy do grupy przedszkolnej ogólnodostępnej uczęszcza dziecko z autyzmem obowiązkowe jest zatrudnienie nauczyciela posiadającego kwalifikacje w zakresie pedagogiki specjalnej lub pomocy nauczyciela, w zależności od treści zaleceń zawartych w orzeczeniu o potrzebie kształcenia specjalnego (§ 7 ust. 2 rozporządzenia MEN z dnia 24 lipca 2015 r. w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym, Dz. U. z 2015 r., poz. 1113). Natomiast zajęcia z wczesnego wspomagania rozwoju dziecka w przedszkolu prowadzi m.in. pedagog posiadający kwalifikacje odpowiednie do rodzaju niepełnosprawności dziecka (np. oligofreno-pedagog, tyflopedagog lub surdopedagog), psycholog, logopeda lub inny specjalista - w zależności od potrzeb dziecka i jego rodziny (§ 3 ust. 2 rozporządzenia MEN z dnia 11 października 2013 r. w sprawie organizowania wczesnego wspomagania rozwoju dzieci, Dz. U. z 2013 r., poz. 1257).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- W szkole mamy dziecko z orzeczeniem z autyzmem w tym z zespołem Aspergera. Dziecko ma przydzielonego nauczyciela współorganizującego kształcenie. Czy rodzic może zrezygnować z nauczyciela współorganizującego kształcenie?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczycielowi, na którego wpłynęła skarga we wrześniu 2023 r., wobec którego toczy się postępowanie wyjaśniające u rzecznika dyscyplinarnego, można przyznać nagrodę dyrektora? Nagrodę przyznaje się za poprzedni rok, wtedy nie było skargi.
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- W szkole utworzono klasę sportową o specjalizacji piłka nożna chłopców. Aby nie tworzyć klasy chłopców uczniów umieszczono w dwóch różnych klasach 12 uczniów w klasie Ia i 12 uczniów w klasie Ib. Uczniowie ci zajęcia wf mają jako jedna grupa. Czy w takiej formie może funkcjonować klasa sportowa?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Jaką podstawę prawną należy zastosować przy podejmowaniu uchwały Rady Pedagogicznej dotyczącej opiniowania arkusza organizacyjnego szkoły na rok szkolny 2017/18. Czy zapisy Ustawy o systemie oświaty czy Prawa Oświatowego. Uchwała podejmowana jest w kwietniu 2017r., a ustawa Prawo Oświatowe wchodzi w życie z dniem 1 września 2017. , lecz art. 307 przepisów wprowadzających prawo oświatowe mówi, że w sprawach dotyczących organizacji roku 2017/18 należy uwzględniać przepisy Prawa Oświatowego.
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Jak mam monitorować wdrażanie podstawy programowej w klasach 1 i 2 w szkole podstawowej?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe