Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
W bieżącym roku szkolnym dla ucznia ze spektrum autyzmu zatrudniony został nauczyciel wspomagający. Uczeń jest w klasie trzeciej szkoły podstawowej i ma orzeczenie ważne do ukończenia pierwszego etapu edukacyjnego. Rodzice dziecka już kontaktują się z PPP w celu uzyskania dalszego orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego. Czy w klasie czwartej dyrektor może zatrudnić nauczyciela wspomagającego dla ucznia tylko na określoną liczbę godzin, np. 15 godzin tygodniowo? Czy dyrektor decyduje o liczbie tych godzin czy konkretnie określają tę kwestię przepisy prawa?
Przepisy rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym (Dz.U. z 2017 r., poz. 1578 ze zm.) nie określają wymiaru godzin, na jaki należy uczniowi z autyzmem przydzielić nauczyciela wspomagającego (a więc na wszystkie, czy tylko niektóre wybrane zajęcia). Jest to uzależnione od potrzeb konkretnego ucznia, które należy zidentyfikować na podstawie treści zaleceń orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego, które szkoła ma obowiązek realizować i wyników wielospecjalistycznej oceny funkcjonowania ucznia - § 5 pkt 1, § 6 ust. 10 pkt 2 i § 7 ust. 2 pkt 1 ww. rozporządzenia. Decyzja dyrektora w tym zakresie nie może być więc dowolna.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy może być nauczyciel wspomagający także nauczycielem dla dwójki dzieci z orzeczeniem o autyzmie atopowym? Czy każde dziecko musi mieć swojego nauczyciela jeśli dwójka dzieci z orzeczeniem jest w tej samej grupie?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Został nam zakwestionowany duplikat świadectwa. Jak w takim razie należy sporządzić duplikat świadectwa czterostronicowego na poddruku (szarym giloszu MEN-I/75)? Druk ten jest w formacie A4.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy dokumenty nauki ucznia, który przychodzi do Szkoły z zagranicy, muszą być przetłumaczone przez tłumacza zaprzysięgłego?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Szkoła została przejęta przez stowarzyszenie i nie jest w niej tworzony zakładowy fundusz świadczeń socjalnych. Do tego czasu nauczyciele emeryci korzystali z funduszu świadczeń socjalnych w szkole prowadzonej przez gminę. Moje pytanie brzmi: kto w związku z tym powinien objąć funduszem świadczeń socjalnych nauczycieli emerytów szkoły prowadzonej przez stowarzyszenie?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy mogę na przyszły rok zaplanować 6godz. pedagoga specjalnego w szkole podstawowej liczącej 181 uczniów jest 4 uczniów z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego i 1 opinia o wczesnym wspomaganiu oraz ok. 16 opinii.Dziękuję.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe