Proszę określić typ placówki, którą Państwo zarządzacie a dokumentacja i treści dla niej będą widoczne jako pierwsze. Szkoła Przedszkole

Dokumentacja dyrektora

SZKOLENIA WIDEO

NIEZBĘDNIK PRAWNY


Nadzor-pedagogiczny.pl Porady prawne Regulamin organizacji wycieczek jest wewnętrznym dokumentem, który musi być opracowany na podstawie obowiązujących przepisów prawa. Regulamin zostaje wprowadzony...

PORADA PRAWNA

12 listopada 2014 Inne

W jaki sposób wprowadzić zmiany do regulaminu wycieczek szkolnych? Czy wprowadzenie regulaminu wycieczek lub wprowadzanie zmian do już istniejącego regulaminu wymaga wydania przez dyrektora zarządzenia? Czy podstawą prawną takiego regulaminu jest rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z 8 listopada 2001 r. w sprawie warunków i sposobu organizowania przez publiczne przedszkola, szkoły i placówki krajoznawstwa i turystyki, czy są nią wszystkie rozporządzenia, na podstawie których powstał regulamin?

Regulamin organizacji wycieczek jest wewnętrznym dokumentem, który musi być opracowany na podstawie obowiązujących przepisów prawa. Regulamin zostaje wprowadzony zarządzeniem dyrektora i stanowi załącznik do tego zarządzenia.
Regulamin musi być zgody z prawem

Wszelkie zapisy regulaminie wycieczek muszą być zgodne z obowiązującym prawem, a także możliwościami konkretnej szkoły.

Akty prawne istotne z punktu wiedzenia opracowywania regulaminu

- Ustawa z 7 września 1991 r. o systemie oświaty (tekst jedn.: Dz. U. z 2004 r., nr 256, poz. 2572 ze zm.);
- Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z 31 grudnia 2002 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny w publicznych i niepublicznych szkołach i placówkach (tekst jedn.; Dz. U. z 2003 r., nr 6, poz. 69 ze zm.);
- Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z 8 listopada 2001 r. w sprawie warunków i sposobu organizowania przez publiczne przedszkola, szkoły i placówki krajoznawstwa i turystyki (tekst jedn.: Dz. U. z 2001 r., nr 135, poz. 1516);
- Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z 21 stycznia 1997 r. w sprawie warunków, jakie muszą spełniać organizatorzy wypoczynku dla dzieci i młodzieży szkolnej, a także zasad jego organizowania i nadzorowania (tekst jedn.: Dz. U. z 1997 r., nr 12, poz. 67 ze zm.);
- Ustawa z 20 czerwca 1997 r. – Prawo o ruchu drogowym (tekst jedn.: Dz. U. z 2012 r., poz. 1137 ze zm.).
Jeśli powyższe akty prawne się zmieniają, dyrektor ma obowiązek dostosować do nich wewnętrzne akty prawne.

W jaki sposób opracować nowy regulamin?

Najlepszym sposobem na wprowadzenie zmian jest opracowanie nowego regulaminu i wprowadzenie go w życie. Nowy regulamin pozwoli na zachowanie przejrzystości i czytelności.

Treść regulaminu może być konsultowana z organami szkoły. Podczas opracowania nowego regulaminu należy w postanowieniach końcowych regulaminu umieścić informację o utracie mocy prawnej poprzedniego. Jeżeli już mamy opracowany regulamin, to należy wprowadzić go w życie zarządzeniem wydanym najczęściej na podstawie art. 39 ustawy o systemie oświaty. Wówczas regulamin jest załącznikiem do zarządzenia dyrektora.

Zarządzenia dyrektora powinny być ogłaszane w sposób zwyczajowo przyjęty, tak aby każdy ich adresat mógł z nimi się zapoznać, a następnie to potwierdzić.
 

Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom​.

Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.


Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.

PODOBNE PROBLEMY

Zamów bezpłatny biuletyn informacyjny. Śledź na bieżąco:
  • Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
  • Porady i opinie ekspertów.
  • Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
  • Bieżące informacje prasowe





Copyright 2024 Forum Media Polska sp. z.o.o | Redesign: Duind.com

ZAWARTOŚĆ

KONTAKT