Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
W jednej klasie jest uczeń z orzeczeniem, który wybrane przedmioty realizuje w grupie do 5 osób. Kilka dni temu rodzic innego ucznia z tej samej klasy dostarczył opinię w sprawie zindywidualizowanej ścieżki kształcenia. Czy mogę połączyć zajęcia tych dwóch uczniów (z j. polskiego, matematyki, j angielskiego)?
Zgodnie z § 6 ust. 2 pkt 7 i § 12 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z 9 sierpnia 2017 r. w sprawie zasad organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach (Dz. U. z 2020 r., poz. 1280 z późn. zm.) w szkole, z wyjątkiem szkoły dla dorosłych, branżowej szkoły II stopnia prowadzącej kształcenie w formie stacjonarnej lub zaocznej i szkoły policealnej prowadzącej kształcenie w formie stacjonarnej lub zaocznej, pomoc psychologiczno-pedagogiczna jest udzielana w trakcie bieżącej pracy z uczniem oraz przez zintegrowane działania nauczycieli i specjalistów, a także w formie zindywidualizowanej ścieżki kształcenia.
Zindywidualizowana ścieżka kształcenia jest organizowana dla uczniów, którzy mogą uczęszczać do szkoły, ale ze względu na trudności w funkcjonowaniu wynikające w szczególności ze stanu zdrowia nie mogą realizować wszystkich zajęć edukacyjnych wspólnie z oddziałem szkolnym i wymagają dostosowania organizacji i procesu nauczania do ich specjalnych potrzeb edukacyjnych.
Zindywidualizowana ścieżka obejmuje wszystkie zajęcia edukacyjne, które są realizowane:
1) wspólnie z oddziałem szkolnym oraz
2) indywidualnie z uczniem.
Uczeń objęty zindywidualizowaną ścieżką realizuje w danej szkole program nauczania, z dostosowaniem metod i form ich realizacji do jego indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych, w szczególności potrzeb wynikających ze stanu zdrowia.
Dyrektor szkoły na wniosek rodziców ucznia ustala tygodniowy wymiar godzin zajęć edukacyjnych realizowanych indywidualnie z uczniem.
Z uwagi na powyższe nie można połączyć zajęć dwóch uczniów wymienionych w pytaniu (z j. polskiego, matematyki, j angielskiego).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy samorząd uczniowski może prowadzić sklepik szkolny? Czy powinno być to zgłoszone gdzieś? Jaką dokumentację należy prowadzić w związku z tym?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Rodzic dziecka 7-letniego uczęszczającego do oddziału przedszkolnego (szkolna zerówka) prosi o zgodę na odbiór dziecka przez niewiele starsze rodzeństwo. Czy nauczyciel może wyrazić zgodę?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Czy dyrektor szkoły, który złożył wniosek o ocenę swojej pracy może zrezygnować i przerwać procedurę ceny pracy?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Czy szkoła może wprowadzić zajęcia (grupa wirtualna stworzona z uczniów różnych klas) dla uczniów zwolnionych z wychowania fizycznego dotyczące np. zagadnień edukacji zdrowotnej, zasad bezpieczeństwa i higieny osobistej – zagadnienia zawarte w nowej podstawie programowej, czy też zajęć alternatywnych np. szachy itp. Na podstawie jakich aktów prawnych można wprowadzić takie zajęcia, jeżeli jest to możliwe?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Mamy wielki problem z obowiązkiem rocznego przygotowania przedszkolnego dla pięciolatków. Czy skoro art. 14 ust. 3 uso mówi o obowiązku dla 6-latka, a w innym miejscu dowiadujemy się, że obowiązek szkolny dotyczy 7-latków, ale dziecko 6-letnie też może pójść do szkoły /m.in.pod warunkiem spełnienia ww przygotowania/, to czy oznacza to, że "z automatu" wszystkie 5-latki też możemy lub nawet powinniśmy objąć tym przygotowaniem, czy odbierać od rodziców oświadczenia na piśmie, że oni o to wnioskują, bo np. rozważają posłanie 6-latka do szkoły. Nie chcemy być nadgorliwi, ale nigdzie nie możemy dostać wiążącej odpowiedzi, a przy okazji miejscowy ośrodek pomocy społecznej rozdał rodzicom pisma, w których wzywa ich do przedłożenia zaświadczenia o odbywaniu przez ich dziecko omawianego przygotowania. Wiemy, że jeśli takowe przedstawią, dostaną o 100 zł więcej zasiłku. Kto jednak będzie odpowiedzialny, jeśli za rok ci rodzice zrezygnują z posłania dziecka do szkoły, a MGOPS zażąda zwrotu zasiłków i ktoś stwierdzi, że winne jest przedszkole, bo wydało zaświadczenia?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe