Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
W oddziałach gimnazjalnych mamy ucznia z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim. Teraz przeszedł ponownie badania i orzeczono mu niepełnosprawność intelektualną w stopniu umiarkowanym. Z czym to się wiąże dla ucznia? Teraz ma przydzielone 2 godz. zajęć rewalidacyjnych. Czy powinien mieć ich więcej? Jak z jego egzaminem gimnazjalnym?
Uczeń posiadający orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego ze względu na niepełnosprawność intelektualną stopnia umiarkowanego lub znacznego:
1. realizuje odrębną podstawę programową kształcenia ogólnego - Załącznik nr 3 Podstawa programowa kształcenia ogólnego dla uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym lub znacznym w szkołach podstawowyh i gimnazjach .
2. trzeba opracować dla niego nowy IPET – zgodny z wytycznymi rozporządzenia MEN z dnia 28 sierpnia 2017r. rozporządzenie w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym (Dz.U z dnia 31 sierpnia 2017r., poz. 1652) - dotyczy obowiązującego w gimnazjach i szkołach ponadgimnazjalnych rozporządzenia MEN z dnia 24 lipca 2015 r. w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym. (Dz. U. poz. 1113)
3. nadal ma 2 godziny zajęć rewalidacyjnych tygodniowo, oczywiście z oligofrenopedagogiem
4. w ogóle nie zdaje egzaminów gimnazjalnych.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy program wychowawczo-profilaktyczny musi mieć nadane numer i znajdować się w szkolnym zestawie programów nauczania?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Artykuł 44o mówi o możliwości promowania ucznia do klasy programowo wyższej. Czy taka promocja jest możliwa w trakcie półrocza, np. od listopada? Jak wygląda to w praktyce? Co z wydaniem świadectwa ukończenia klasy I?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Organ prowadzący planuje zlikwidować Zespół Szkół (Szkoła podstawowa i gimnazjum), pozostawić tylko szkołę podstawową 6- klasową, która będzie filią innej szkoły. Czy to jest zgodne z prawem?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy istnieje podstawa prawna, która zabrania nauczycielowi wstawić uczniowi oceny niedostatecznej za brak zadania. Czy wypowiedź w tej kwestii Rzecznika Praw Dziecka jest wiążąca?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy uczeń klasy I i IV szkoły podstawowej mogą na tej samej godzinie lekcyjnej mięć lekcje etyki prowadzone przez tego samego nauczyciela?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe