Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
W październiku przyjęłam ucznia do kl. VII z poza obwodu szkoły. Obecnie uczeń nie wywiązuje się z obowiązków ucznia, nie podporządkowuje się zasadom panującym w szkole, ma konflikty z kolegami (bójki w drodze ze szkoły), pomawia nauczycieli (np. nauczyciel ośmieszył go słownie, kręcił go za ucho). Dyrektor wszystkie insynuacje musi rozwiązywać. Rodzice ucznia są konfliktowi, wulgarni, awanturują się, nie widzą winy w dziecku, ciągle atakują szkołę, nauczycieli. Czy jest możliwość aby uczeń wrócił do swojej macierzystej szkoły? Obawiam się o dobre imię szkoły i nauczycieli. Proszę o podstawę prawną.
Uczeń może wrócić do swojej obwodowej szkoły i kontynuować w niej naukę, o ile jego rodzice podejmą taką decyzję. Dyrektor szkoły podstawowej ma jedynie możliwość wystąpienia do kuratora oświaty z wnioskiem o przeniesienie ucznia do innej szkoły. Statut szkoły podstawowej – opracowany zgodnie z przepisem art.98 ust.1 pkt 20 ustawy Prawo oświatowe – powinien określać przypadki, w których dyrektor szkoły podstawowej może wystąpić do kuratora oświaty z wnioskiem w tej sprawie. Proponujemy zatem sprawdzić, czy opisane wyżej zachowanie ucznia mieści się w katalogu przypadków, jaki szkoła przyjęła. Jeśli spełnione są statutowe przesłanki do przeniesienia, to decydując się na uruchomienie tej procedury, dyrektor musi uzasadnić dlaczego decyduje się na przeniesienie ucznia. W uzasadnieniu wniosku można powołać się np. na diagnozę określającą przyczyny decydujące o przeniesieniu ucznia, powody wystąpienia z wnioskiem, podjęte do tej pory przez szkołę środki zaradcze wobec ucznia ( np. współpraca z rodzicami, pedagogiem szkolnym, poradnią psychologiczno-pedagogiczną, policją, kuratorem sądowym, radą rodziców, samorządem uczniowskim i inne), przewidywane skutki przeniesienia ucznia do innej szkoły, w tym wskazanie propozycji szkoły, która może przyjąć ucznia, odległość z miejsca zamieszkania - komunikacja, proponowany termin przeniesienia, możliwości adaptacyjne ucznia w nowym środowisku.
Podstawa prawna:
Ustawa z dnia 14 grudnia 2016r. Prawo oświatowe ( Dz.U. z 2017r. poz.59 z późn.zm.).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy tzw. "godziny karciane " nauczyciele-wychowawcy pracujący w Internacie/bursie mają obowiązek je realizować?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy w kształceniu zawodowym praktycznym w technikum i branżowej szkole I i II stopnia mogę skrócić długość trwania zajęć? Obecnie godna zajęć praktycznych wynosi 60 min, a chciałbym skrócić je do 45 min.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy mogę odroczyć dziecko ur. w 2009r. od realizacji obowiązku szkolnego w 2015/2016. Dziecko było badane w poradni, ale z opinii wydanej przez poradnię wynika, że powinno rozpocząć naukę w klasie I. Jednak mama dziecka twierdzi, że jej syn powinien jeszcze rok uczęszczać do oddziału przedszkolnego.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy uczeń zwolniony z wychowania fizycznego na cały rok szkolny nie przychodzi na te zajęcia, jeśli są na pierwszej lub ostatniej godzinie lekcyjnej? Jak wtedy odnotowywać obecności i liczyć frekwencję klasy? Czy zmniejszać liczbę uczniów o tego zwolnionego? Co z tym uczniem, gdy w.f jest w środku zajęć? Znam sytuację z jednej ze szkól, gdzie wizytator obserwujący lekcję w czasie ewaluacji polecił wyprowadzić takiego ucznia z sali gimnastycznej.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Na podstawie - Art. 44o. 3. Na wniosek rodziców ucznia i po uzyskaniu zgody wychowawcy oddziału albo na wniosek wychowawcy oddziału i po uzyskaniu zgody rodziców ucznia rada pedagogiczna może postanowić o promowaniu ucznia klasy I i II szkoły podstawowej do klasy programowo wyższej również w ciągu roku szkolnego, jeżeli poziom rozwoju i osiągnięć ucznia rokuje opanowanie w jednym roku szkolnym treści nauczania przewidzianych w programie nauczania dwóch klas? W najbliższym czasie na posiedzeniu RP ma zapaść decyzja o promowaniu ucznia klasy pierwszej do klasy drugiej. Pytanie: - czy uczeń otrzymuje świadectwo? - z jaką datą wystawia się świadectwo?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe