Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Wpłynęło do mnie orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego dziecka w przedszkolu ze względu na niepełnosprawność ruchową, w tym afazję. Zalecenia dla szkoły to objęcie zajęciami rewalidacyjnymi oraz pomocą pedagogiczno-psychologiczną dziecka. W ramach zajęć rewalidacyjnych należy objąć dziecko terapią logopedyczną, oraz zajęciami związanymi z innymi potrzebami dziecka wynikających z wielospecjalistycznej oceny funkcjonowania. W jakiej ilości godzin powinna być realizowana pomoc pedagogiczno-psychologiczna na podstawie tego orzeczenia?
W świetle rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie zasad organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach (Dz. U. z 2020 r., poz. 1280) w przedszkolu pomoc psychologiczno-pedagogiczna jest udzielana w trakcie bieżącej pracy z uczniem oraz przez zintegrowane działania nauczycieli i specjalistów, a także w formie:
1) zajęć rozwijających uzdolnienia;
2) zajęć specjalistycznych: korekcyjno-kompensacyjnych, logopedycznych, rozwijających kompetencje emocjonalno-społeczne oraz innych zajęć o charakterze terapeutycznym;
3) zindywidualizowanej ścieżki realizacji obowiązkowego rocznego przygotowania przedszkolnego;
4) porad i konsultacji.
Zgodnie z § 16 ww. rozporządzenia godzina zajęć z zakresu pomocy psychologiczno-pedagogicznej trwa 45 minut.
Przepis § 4 ust. 1 rozporządzenia sprawie zasad organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach stanowi, że pomoc psychologiczno-pedagogiczną organizuje dyrektor przedszkola, zaś stosownie do § 20 ust. 6 wymiar godzin poszczególnych form udzielania uczniom pomocy psychologiczno-pedagogicznej, ustala dyrektor przedszkola, biorąc pod uwagę określoną w arkuszu organizacji przedszkola, liczbę godzin zajęć z zakresu pomocy psychologiczno-pedagogicznej oraz innych zajęć wspomagających proces kształcenia lub liczbę godzin zajęć prowadzonych przez nauczycieli i wychowawców grup wychowawczych.
Reasumując, przepisy prawa nie określają ile konkretnie godzin pomocy psychologicznej przydzielać uczniowi. Należy się w tym aspekcie kierować zaleceniami wynikającymi z orzeczenia.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Jak powinien wyglądać arkusz obserwacji sposobu wykorzystywania godzin "karcianych"?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Prawo oświatowe Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Czy i na jakiej podstawie możliwe jest zakończenie roku szkolnego dla klas szóstych szkoły podstawowej w czwartek 24 czerwca o godz. 16.oo? Pragnę tylko nadmienić, iż 25 czerwca istnieje konieczność posiedzenia rady pedagogicznej podsumowującej rok szkolny. Uwarunkowane to jest moim uczestnictwem w sesji studiów podyplomowych dla liderów oświaty w terminie od 28 czrwca do 2 lipca. Poza tym w dniu 28 maja od godz. 16.00 szkoła organizuje dla wszystkich uczniów wraz z rodzinami "Piknik Rodzinny" z wieloma atrakcjami. Być może ta informacja będzie pomocna w uzyskaniu zgody od Kuratora. Z góry dziękuję za odpowiedź
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy jest jakieś rozporządzenie regulujące liczbę uczniów w klasach I - III, IV-VIII ? i czy jest określony metraż przypadający na ucznia w szkole np. sali lekcyjnej na ucznia i w przedszkolu ?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W tym roku szkolnym doszedł w klasie I gimnazjum nowy przedmiot - zajęcia artystyczne. W naszej szkole są to zajęcia taneczne. W jaki sposób należy dokonać wpisu na świadectwie szkolnym? (ocena jest obowiązkowa) Czy w zapisie pominąć rodzaj zajęć?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Uczennica drugiej klasy liceum z przyczyn rodzinnych chce przerwać naukę na rok i wyjechać do Anglii, a po roku wrócić do klasy trzeciej, żeby zdać maturę. Proszę o informację czy są jakieś przepisy regulujące taką sytuację? Czy byłyby jakieś przeszkody, żeby po roku przerwy przyjąć ją do szkoły? W lipcu tego roku kończy 18 lat.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe