Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Bardzo proszę o poradę. W klasie 4 mam oddział integracyjny 4 dzieci z orzeczeniami.Przydzieliłam zajęcia rewalidacyjne zgodnie z orzeczeniami i wnioskami z wielospecjalistycznej oceny (dzieci badane 3 lata temu). Dzieci z afazją mają 3 rewalidacje : zaj. logopedyczne,z j. polskiego i matematyki (nauczyciele specjaliści:logopeda i oligofrenopedagog), słabosłyszący -3 rewalidacje: zaj.logopedyczne, z j. polskiego i matematyki(nauczyciele specjaliści: surdopedagog i oligofrenopedagog) oraz dziecko z niepełnosprawnością w stopniu lekkim, zespół dawna oraz obecnie stwierdzona cukrzyca I stopnia, ze względu na chorobę 5 godz. rewalidacji: zaj. logopedyczne, j. polskiego i matematyki (nauczyciele specjaliści:logopeda i oligofrenopedagog). Czy przydział tylu rewalidacji jest zgodny z przepisami prawa? Bardzo proszę o podstawę prawną?. Mam zgodę Organu Prowadzącego oraz zapis w IPE-cie.
Nie można stwierdzić prawidłowości organizacji zajęć rewalidacyjnych na podstawie zbyt ogólnej treści pytania, ponieważ każdy uczeń posiada indywidualne zalecenia w orzeczeniu o potrzebie kształcenia specjalnego, a następnie na jego podstawie, po uwzględnieniu specyficznej sytuacji poszczególnych uczniów i wielospecjalistycznej oceny funkcjonowania każdego ucznia, przydziela się każdemu z nich zajęcia rewalidacyjne i określa je w IPET odrębnie dla danego ucznia - § 5 pkt 1 i § 6 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym (dz.U. z 2017 r., poz. 1578 ze zm.). Przydział rodzajów i liczby godzin zajęć rewalidacyjnych nie jest określony w obowiązujących przepisach (w tym w ww. rozporządzeniu) dla poszczególnych rodzajów niepełnosprawności właśnie z uwagi na bardzo zindywidualizowane potrzeby każdego ucznia z orzeczeniem. W razie wątpliwości, można zwrócić się do poradni, która wydała zalecenia, o informację czy przydziały zajęć podane w pytaniu należycie realizują konkretne zalecenia poradni.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Witam
Mam ucznia nie z mojego obwodu w gimnazjum. Jest przyjęty do naszej szkoły od września 2010. W tej chwili powtarza drugą klasę. Uczeń sprawia ogromne problemy wychowawcze. Chciałabym go redelegować do macierzystej szkoły. Proszę o pomoc jak to zrobić zgodnie z przepisami.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy można na stronie szkoły publikować listy uczniów przyjętych na dany rok szkolny? Zaznaczam ze chodzi tylko o imina i nazwiska nic więcej.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczycielowi pracującemu w punkcie przedszkolnym, podlegającemu pod przedszkole samorządowe przysługuje dodatek za wychowawstwo w myśl nowego rozporządzenia?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Dotyczy zmiany rozporządzenia w sprawie organizacji roku szkolnego. W ramach 8 dni wolnych w gimnazjum dyrektor ustala oprócz 3 dni egzaminacyjnych 12 listopada i 2 maja 2011 wolnymi od zajęć. Czy w takim razie nauczyciele będą musieli przyjść do szkoły nawet wówczas jeśli uczniowie przyniosą pisemną informację od rodziców, że nie wymagają opieki w szkole.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Niepubliczny ośrodek rewalidacyjno-wychowawczy. Art. 22a sys. oświaty – „Dopuszczenie do użytku programu wychowania lub nauczania” – ust. 8 mówi o tym, że „nie stosuje się ust. 1–7 do indywidualnych programów opracowywanych dla uczniów, o których mowa w art. 1 zadania systemu oświaty pkt 6 ustawy – Prawo oświatowe”. Czy sformułowanie „do indywidualnych programów” odnosi się indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych? Jeśli tak, to czy dla wychowanków ORW nie trzeba pisać programów wychowania i nauczania?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe