Proszę określić typ placówki, którą Państwo zarządzacie a dokumentacja i treści dla niej będą widoczne jako pierwsze. Szkoła Przedszkole

Dokumentacja dyrektora

SZKOLENIA WIDEO

NIEZBĘDNIK PRAWNY


Nadzor-pedagogiczny.pl Porady prawne Nie można stwierdzić prawidłowości organizacji zajęć rewalidacyjnych na podstawie zbyt ogólnej treści pytania, ponieważ każdy uczeń posiada indywidualne zalecenia w...

PORADA PRAWNA

16 grudnia 2019 Prawo oświatowe

Bardzo proszę o poradę. W klasie 4 mam oddział integracyjny 4 dzieci z orzeczeniami.Przydzieliłam zajęcia rewalidacyjne zgodnie z orzeczeniami i wnioskami z wielospecjalistycznej oceny (dzieci badane 3 lata temu). Dzieci z afazją mają 3 rewalidacje : zaj. logopedyczne,z j. polskiego i matematyki (nauczyciele specjaliści:logopeda i oligofrenopedagog), słabosłyszący -3 rewalidacje: zaj.logopedyczne, z j. polskiego i matematyki(nauczyciele specjaliści: surdopedagog i oligofrenopedagog) oraz dziecko z niepełnosprawnością w stopniu lekkim, zespół dawna oraz obecnie stwierdzona cukrzyca I stopnia, ze względu na chorobę 5 godz. rewalidacji: zaj. logopedyczne, j. polskiego i matematyki (nauczyciele specjaliści:logopeda i oligofrenopedagog). Czy przydział tylu rewalidacji jest zgodny z przepisami prawa? Bardzo proszę o podstawę prawną?. Mam zgodę Organu Prowadzącego oraz zapis w IPE-cie.

Nie można stwierdzić prawidłowości organizacji zajęć rewalidacyjnych na podstawie zbyt ogólnej treści pytania, ponieważ każdy uczeń posiada indywidualne zalecenia w orzeczeniu o potrzebie kształcenia specjalnego, a następnie na jego podstawie, po uwzględnieniu specyficznej sytuacji poszczególnych uczniów i wielospecjalistycznej oceny funkcjonowania każdego ucznia, przydziela się każdemu z nich zajęcia rewalidacyjne i określa je w IPET odrębnie dla danego ucznia - § 5 pkt 1 i § 6 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym (dz.U. z 2017 r., poz. 1578 ze zm.). Przydział rodzajów i liczby godzin zajęć rewalidacyjnych nie jest określony w obowiązujących przepisach (w tym w ww. rozporządzeniu) dla poszczególnych rodzajów niepełnosprawności właśnie z uwagi na bardzo zindywidualizowane potrzeby każdego ucznia z orzeczeniem. W razie wątpliwości, można zwrócić się do poradni, która wydała zalecenia, o informację czy przydziały zajęć podane w pytaniu należycie realizują konkretne zalecenia poradni. 

Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom​.

Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.


Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.

PODOBNE PROBLEMY

Zamów bezpłatny biuletyn informacyjny. Śledź na bieżąco:
  • Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
  • Porady i opinie ekspertów.
  • Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
  • Bieżące informacje prasowe





Copyright 2024 Forum Media Polska sp. z.o.o | Redesign: Duind.com

ZAWARTOŚĆ

KONTAKT