Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy dla Zespołu Szkolno - Przedszkolnego można mieć jeden statut czy dwa odrębne statuty?
Rozporządzenie o ramowych statutach ustala zasady tworzenia dokumentów odrębnych. Zespół jest jedynie jednostką organizacyjną.
Podstawa prawna: Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 21 maja 2001 r. w sprawie ramowych statutów publicznego przedszkola oraz publicznych szkół (ze zm.).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy w świetle obowiązujących przepisów prawa oświatowego za 100% uzyskanych punktów na sprawdzianie lub kartkówce (lub za pełną odpowiedź ustną z bieżących lekcji) nauczyciel ma obowiązek stawiać oceny celujące w ocenianiu bieżącym? Czy zapisy w WO mówiące o wymaganiach wykraczających poza program nauczania na ocenę celującą są niezgodne z prawem? Czy zapis, że ocenę celującą może dostać tylko uczeń biorący udział w konkursach przedmiotowych, jest także niezgodny z prawem? Czy też ustalenie wymagań na ocenę celującą należy do nauczyciela i może on oczekiwać od ucznia spełnienia wymagań wynikających z realizowanego przez niego programu, ale także wiedzy wykraczającej poza ten program? Jak to poprawnie zapisać w statucie?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Czy uczeń mający zwolnienie lekarskie z zajęć wychowania fizycznego musi być obecny na tych zajęciach?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczyciel może wkleić do dziennika lekcyjnego, dziennika zajęć świetlicy, pedagoga kartkę z np. podstawowymi zajęciami w 1 semestrze, planem dnia, celami itp.czy też ma obowiązek pisać odręcznie?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Czy nowy Statut Szkoły Podstawowej powinien zawierać cały system oceniania m.in. sposób i zakres oceniania, kryteria ocen, kryteria ocen z zachowania, klasyfikacja śródroczna i roczna, zasady przeprowadzania egzaminów klasyfikacyjnych, poprawkowych? (do tej pory tak było w naszej szkole). Czy obecnie pisząc statut powinniśmy umieścić w nim tylko zarys, a dodatkowo stworzyć Szkolny Regulamin Oceniania? Czy szkoła ma w tym zakresie dowolność?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Jeśli uczeń odwołuje się od proponowanej oceny rocznej, przystępuje do testu sprawdzającego i otrzymuje ocene niższą niż proponowana przez nauczyciela to czy ta ocena niższa może być wystawiona jako ocena roczna mimo, iż proponowana ocena była wyższa?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe