Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy dyrektor szkoły może przeprowadzić niezapowiedzianą obserwację kontrolną? Jakie rozporządzenie lub ustawa to normuje? Czy w przypadku skarg rodziców na pracę nauczyciela można to zastosować? Czy w procedurze obserwacji zajęć nauczyciela informacja o tym, że może być przeprowadzona taka obserwacja, wystarczy jako dokument? Szczególnie, gdy nauczyciel traktuje kontrolne obserwacje jako nagonkę.
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 7 października 2009 r. w sprawie nadzoru pedagogicznego.
§ 3. 1. Nadzór pedagogiczny jest realizowany przez wykonywanie zadań i czynnościokreślonych w art. 33 ustawy, w trybie planowych lub doraźnych działań.
2. Planowe działania, o których mowa w ust. 1, prowadzone przez kuratorów oświaty sąrealizowane zgodnie z podstawowymi kierunkami polityki oświatowej państwa w zakresienadzoru pedagogicznego, ustalonymi przez ministra właściwego do spraw oświaty iwychowania na podstawie art. 35 ust. 2 pkt 1 ustawy.
3. Doraźne działania, o których mowa w ust. 1, prowadzone przez organy sprawujące nadzórpedagogiczny są realizowane w przypadku, gdy zaistnieje potrzeba podjęcia działańnieujętych w planie nadzoru pedagogicznego, o którym mowa w § 18 ust. 1.
4. Planowe i doraźne działania, o których mowa w ust. 1, prowadzone przez dyrektorów szkół i placówek wynikają z potrzeb szkoły lub placówki.
Dyrektor może prowadzić tzw. doraźne (czyli nieujęte w jego planie nadzoru pedagogicznego) kontrole wynikające z potrzeb szkoły. O takiej sytuacji jest mowa w pytaniu, co oznacza, że dyrektor może realizować niezapowiedziane kontrole oraz obserwacje zajęć prowadzonych przez nauczycieli.
Proponuję także przeprowadzić rozmowę z nauczycielem, który powinien mieć szansę ustosunkować się do ew. zarzutów.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- 1.Czy w zasadniczej szkole zawodowej na świadectwie umieszczamy ocenę z praktycznej nauki zawodu od pracodawcy?
2.Co piszemy na świadectwie w przypadku kiedy uczeń w I Semestrze miał ocenę z wych. fizycznego, a w kwietniu otrzymał zwolnienie do końca roku szkolnego ?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Jaka jest podstawa prawna do zatwierdzenia programów nauczania oraz szkolnego zestawu podręczników (w szkole podstawowej)?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Jeśli w placówce nie ma związków zawodowych, trzeba opiniować arkusz organizacyjny?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Nauczyciel wychowania przedszkolnego ukończył studia podyplomowe z edukacji i terapii osób ze spektrum autyzmu z elementami integracji sensorycznej.
1. Czy taka osoba może być nauczycielem wspomagającym?
2. Czy ma kwalifikacje do prowadzenia terapii pedagogicznej i zajęć korekcyjno-kompensacyjnych?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Zwracam się z prośbą o pomoc w interpretacji art.44o. Czy w przypadku zaistnienia sytuacji opisanej w ust. uczeń otrzymuje świadectwo z adnotacją "nie otrzymał promocji" ?
z góry dziękuję za odpowiedź.
Art. 44o. 1. Uczeń klasy I-III szkoły podstawowej otrzymuje w każdym roku szkolnym promocję do klasy programowo wyższej.
2. W wyjątkowych przypadkach, uzasadnionych poziomem rozwoju i osiągnięć ucznia w danym roku szkolnym lub stanem zdrowia ucznia, rada pedagogiczna może postanowić o powtarzaniu klasy przez ucznia klasy I-III szkoły podstawowej, na wniosek wychowawcy oddziału po zasięgnięciu opinii rodziców ucznia lub na wniosek rodziców ucznia po zasięgnięciu opinii wychowawcy oddziału.
3. Na wniosek rodziców ucznia i po uzyskaniu zgody wychowawcy oddziału albo na wniosek wychowawcy oddziału i po uzyskaniu zgody rodziców ucznia rada pedagogiczna może postanowić o promowaniu ucznia klasy I i II szkoły podstawowej do klasy programowo wyższej również w ciągu roku szkolnego, jeżeli poziom rozwoju i osiągnięć ucznia rokuje opanowanie w jednym roku szkolnym treści nauczania przewidzianych w programie nauczania dwóch klas.
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe