Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy można poprosić rodzica o odkupienie uczniowskiego podręcznika, otrzymanego we wrześniu w ramach dotacji (podręcznik uległ zniszczeniu). Zgodnie z zapisami rodzic winien wpłacić na konto pieniądze, dla szkoły korzystniejszym rozwiązaniem jest książka za książkę.
Zgodnie z art. 64 ust. 1 ustawy z dnia 27 października 2017 r. o finansowaniu zadań oświatowych (Dz.U. z 2017 r., poz. 2203) w przypadku uszkodzenia, zniszczenia lub niezwrócenia podręcznika lub materiału edukacyjnego publiczna szkoła podstawowa lub szkoła artystyczna realizująca kształcenie ogólne w zakresie szkoły podstawowej może żądać od rodziców ucznia zwrotu kwoty nieprzekraczającej kosztu zakupu podręcznika lub materiału edukacyjnego. Kwota zwrotu stanowi dochód organu prowadzącego publiczną szkołę. W związku z tym, że przepisy UoFZO nie nakładają na rodzica obowiązku odkupienia podręcznika, rodzic nie ma takiego obowiązku, ale może odkupić zniszczony podręcznik i przekazać szkole na zasadzie dobrowolności, na prośbę (ale nie na zobowiązanie przez) dyrektora.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- W arkuszu ocen dla gimnazjum na pierwszej stronie jest punkt "Data i przyczyna opuszczenia szkoły". Zastanawiamy się nad tym, jaka data powinna się tam znaleźć w przypadku uczniów, którzy jak większość kończą w terminie naukę w gimnazjum w klasie III. Czy ma to być data zakończenia zajęć dydaktycznych, czy raczej data ukończenia roku szkolnego, czyli 31.08?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Dziecko 5-letnie uczęszczające w roku szkolnym 2014/2015 do oddziału przedszkolnego posiada orzeczenie o kształceniu specjalnym i ma upośledzenie w stopniu lekkim. Rodzic twierdzi,że obecnie już takiego upośledzenia nie ma i pójdzie do kl.I. Czy może zaistnieć taka sytuacja?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy, w myśl nowego prawa oświatowego, organ stanowiący ma możliwość "nakazowego" utworzenia w szkole podstawowej powstającej z przekształcenia gimnazjum, klasy IV i VII dla uczniów z przypisanego szkole obwodu?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W przedszkolu zatrudniony jest nauczyciel dyplomowany na podstawie umowy na czas niekreślony, pracujący już 15 lat. W tym momencie posiada kwalifikacje do prowadzenia zajęć specjalistycznych: logopedia, terapia pedagogiczna, pedagogika specjalna. Od września 2023 r. nauczyciel ten chciałby pracować tylko jako specjalista, całkowicie zrezygnować z pracy w grupie przedszkolnej. Jak powinna wyglądać umowa z tym nauczycielem-specjalistą? Czy powinien być aneks do istniejącej umowy na czas nieokreślony, czy całkowicie nowa umowa? Jeżeli miałaby być to nowa umowa, to czy zawarta na czas określony czy nieokreślony?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Pytania dotyczą monitoringu wizyjnego:
1. Czy ośrodek rewalidacyjno-wychowawczy, który jest jednostką prowadzoną przez fundację i realizującą edukację dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnej podlega pod Ministra Edukacji Narodowej? Chodzi mi w tym wypadku o regulacje dotyczące monitoringu wizyjnego, opisane w art. 108a stawy prawo oświatowe. Czy opisana tam procedura wdrożenia monitoringu dotyczy również tej placówki?
2. Czy szkoła podstawowa, która powstała w wyniku przekształcenia po wygaszanym gimnazjum, a która jako gimnazjum posiadała monitoring wizyjny musi również od początku występować do organu prowadzącego szkołę oraz do wszystkich podmiotów szkoły i wprowadzić niejako od nowa monitoring? Czy należy traktować to jako stan zastany? Dodam, że od tego momentu przekształcenia szkoły jednej w drugą nie nastąpiły żadne zmiany w monitoringu w kontekście np. jego rozbudowy, które spowodowałyby konieczność prowadzenia konsultacji z organem prowadzącym lub uzyskiwania opinii od podmiotów szkoły.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe