Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy można wczesnej zmienić umowę na czas określony w czas nieokreślony?
Co do zasady, elementy konieczne jakie powinna zawierać umowa o pracę określa art. 29 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (t.j Dz.U. z 2020 r. poz. 1320). I tak każda umowa o pracę musi zawierać:
• określenie stron umowy,
• rodzaj umowy,
• datę jej zawarcia,
• warunki pracy i płacy, w szczególności: rodzaj pracy, miejsce wykonywania pracy, wynagrodzenie za pracę odpowiadające rodzajowi pracy, ze wskazaniem składników wynagrodzenia, wymiar czasu pracy oraz termin rozpoczęcia pracy.
Umowa na czas określony jest innym rodzajem umowa, niż ta, którą zawierta się na czas nieokreślony. W przypadku tych drugich muszą zaistnieć określone warunki, żeby można było zatrudnić pracownika na stałe.
Jeżeli chodzi o zmianę terminu obowiązywania umowy, to w przypadku gdy obie strony, t.j. pracownik i pracodawca na taką zmianę się zgadzają, nie ma przeszkód prawnych co do zmiany umowy. Forma zmiany jest dowolna. Można podpisać kolejna umowę na czas nieokreślony, albo zmian dokonać w formie aneksu do umowy.
W przypadku szkół i placówek oświatowych sprawa jest o tyle skomplikowana, że forma i okres zatrudnienia nauczycieli determinowane są przez zatwierdzone przez organy prowadzące szkoły i placówki arkusze organizacyjne. Dyrektor szkoły może podpisywać umowy tylko w ramach zatwierdzonych etatów.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy wychowawca przedszkola po ukończeniu studiów podyplomowych "Resocjalizacja" (trwających 3 semestry) ma kwalifikacje do zatrudnienia na stanowisku pedagoga w szkole podstawowej?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Kiedy należy wypłacić nauczycielowi przedszkola średnią urlopową za godziny doraźnych zastępstw i ponadwymiarowych godzin? U nas wypłatę dostają nauczyciele w sierpniu. Czy to jest zgodne z prawem? Czy należy wypłacać nawet za kilka dni w miesiącu ( w trakcie roku szkolnego)?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Pracownik zamierza skorzystać z urlopu dla poratowania zdrowia. Zmiany w Karcie Nauczyciela obecnie oddane są do konsultacji i mają wejść w życie z mocą od 1 stycznia 2014r. Czy w procedurach udzielania urlopu mamy opierać się na dotychczasowych przepisach? Czytamy w różnych publikacjach, że lekarz rodzinny może wydawać orzeczenie o stanie zdrowia tylko do końca roku 2013. Wymagany staż nieprzerwanej pracy również ma ulec zmianie. Według nowych przepisów pracownik nie miałby jeszcze uprawnień do skorzystania z urlopu zdrowotnego. Jaki skutek miałaby decyzja dyrektora o udzieleniu urlopu zdrowotnego po wejściu w życie nowych przepisów?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Nauczyciel mianowany nie przyjął warunków ograniczenia zatrudnienia, za wypowiedzeniem została z nim rozwiązana umowa, otrzymał odprawę z art. 20 KN. Po rozwiązaniu stosunku pracy nauczyciel złożył dokumenty do ZUS o ustalenie uprawnień emerytalnych. Czy po przedłożeniu dokumentów o przyznaniu emerytury przez ZUS pracodawca będzie musiał wypłacić temu byłemu pracownikowi odprawę emerytalną?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o doprecyzowanie, ile minut wynosi godzina pracy logopedy w szkole. Różni się w znanych mi placówkach: 45 min. 60 min, a także opcja 45 min. z uczniem+15 min. na uzupełnienie dokumentacji.
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe