Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy nauczyciel biologii (pełne kwalifikacje) w nowym systemie edukacyjnym będzie mógł uczyć "bloku" - przyroda w szkole ponadgimnazjalnej?
Założeniem reformy oraz nowej podstawy programowej zawartej w Rozporządzeniu MEN z dnia 23.12.2008 r. jest, by blok ten w szkole ponadgimnazjalnej był nauczany przez nauczycieli wykwalifikowanych. Oznacza to, że zagadnienia i tematyka z przedmiotu wchodzącego w skład wymienionego bloku powinny być realizowane przez nauczycieli z kwalifikacjami, o których mowa w Rozporządzeniu z 12.03.2009 r. w sprawie kwalifikacji nauczytcieli (...).
Reasumując: zapisy z warunków realizacji nowych podstaw programowych sugerują, aby nauczyciele poszczególnych specjalności nauczali "swoje" części z bloku: chemik - z chemii, geograf - z geografii, biolog z biologii itp.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy na RP powinien być odczytany protokół, czy tylko uchwały z poprzedniej RP?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Ile mam czasu na uzupełnienie starego SIO - licząc od dnia 31 marca... - dla Niepublicznego Punktu Przedszkolnego prowadzonego przez Fundację, uprzejmie proszę o podstawę prawną.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o doprecyzowanie odpowiedzi. W pierwszej części napisaliście, że są to godziny płatne, a w końcowej części że niepłatne. Nie rozumiem tego. Czy możecie mi to doprecyzować. Dziękuję za dotychczasową odpowiedz i proszę o następną.
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Ponowienie pytania dotyczącego ekwiwalentu za urlop wypoczynkowy nauczyciela mianowanego zatrudnionego na czas nieokreślony. Nauczyciel był zatrudniony od dnia 01.09.2001 roku do dnia 31.08.2011 r. W okresie od dnia 05.01.2009 do dnia 31.08.2011 r. nauczyciel przebywał na urlopie bezpłatnym z innych ważnych przyczyn. Rozwiązanie umowy nastąpiło na mocy porozumienia stron. Zgodnie z uchwałą Sądu Najwyższego z dnia 10 maja 2006 r., III PZP 3/06 w stosunku do nauczyciela zatrudnionego na czas nieokreślony nie ma zastosowania zasada ustalania wymiaru urlopu w stosunku do liczby miesięcy prowadzenia zajęć dydaktycznych w danym roku szkolnym. Reguła ta ma zastosowanie wyłącznie do nauczycieli zatrudnianych na czas określony na okres krótszy niż 10 miesięcy. Jak wskazał SN w uchwale z dnia 10.05.2006 r., III PZP 3/06, unormowania zawarte w art. 1551 § 1 pkt 1 KP stosuje się także do nauczycieli placówek feryjnych, których stosunek pracy ustał. Takim nauczycielom przysługuje zatem ekwiwalent za niewykorzystany urlop wypoczynkowy w wymiarze proporcjonalnym do okresu zatrudnienia w danym roku kalendarzowym. Ustanie w trakcie roku kalendarzowego stosunku pracy nauczyciela zatrudnionego na czas nieokreślony w szkole feryjnej powoduje, że wymiar urlopu wypoczynkowego, do którego nauczyciel nabywa prawo z początkiem roku kalendarzowego, ulega proporcjonalnemu zmniejszeniu do liczby przepracowanych w danym roku kalendarzowym miesięcy przez nauczyciela. Proszę o ponowne przeanalizowanie pytania i niezwłoczną odpowiedź, za jaki okres należy się w/w nauczycielowi ekwiwalent za urlop wypoczynkowy i w jakim wymiarze (ile dni)?
Dziękuję.
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Z dniem 4 maja 2020 r. poradnie psychologiczno – pedagogiczne powróciły do pracy stacjonarnej. W komunikacie MEN czytamy: „czynności, które nie muszą być realizowane w budynku poradni, mogą być nadal prowadzone z wykorzystaniem metod i technik na odległość.” Jaka jest podstawa prawna takiej możliwości wykonywania niektórych zadań np. zajęć logopedycznych w formie zdalnej i kto o tej możliwości decyduje? Czy w tej sytuacji dyrektor powinien zlecić pracownikowi pracę zdalną na piśmie z oznaczeniem miejsca i czasu jej wykonywania? Czy ze względów bezpieczeństwa konieczność ograniczenia kontaktów przy trudnych warunkach funkcjonowania poradni (mała liczba pomieszczeń w stosunku do liczby pracowników) jest wystarczającym powodem zlecenia przez dyrektora niektórych zadań w formie zdalnej? Czy w tej sytuacji w składnikach wynagrodzenia za godziny pracy zrealizowane z wykorzystaniem metod i technik na odległość w innym miejscu niż budynek poradni należy uwzględnić dodatek za trudne warunki pracy, czy nie uwzględniać i z czego to wynika? Jak należy zakwalifikować zajęcia prowadzone w budynku poradni, ale z wykorzystaniem metod i technik na odległość np. wywiad, porady, konsultacje telefoniczne, zajęcia logopedyczne przez Skype – do zajęć stacjonarnych czy prowadzonych zdalnie?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe