Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy nauczycielowi zatrudnionemu zgodnie z organizacją roku szkolnego od dnia 01.09.2013r należy się 13 za rok 2014 w przypadku gdy zwolnił się z pracy od 03.04.2014r. Proszę o pilną odpowiedź w tej kwestii.
Ustawa z dnia 12 grudnia 1997 r. o dodatkowym wynagrodzeniu rocznym (...) przewiduje wyjątki od obowiązku przepracowania co najmniej 6 miesięcy, aby nabyć prawo do 13-tki w wysokości proporcjonalnej do przepracowanego okresu. Wśród tych wyjątków wymienia przypadki rozwiązania stosunku pracy w związku z:
a) przejściem na emeryturę, rentę szkoleniową albo rentę z tytułu niezdolności do pracy lub świadczenie rehabilitacyjne,
b) przeniesieniem służbowym, powołaniem lub wyborem,
c) likwidacją pracodawcy albo zmniejszeniem zatrudnienia z przyczyn dotyczących pracodawcy,
d) likwidacją jednostki organizacyjnej pracodawcy lub jej reorganizacją.
Tylko w powyższych przypadkach pracownik nabywa prawo do 13-tki. Nauczyciel opisany w pytaniu sam rozwiązał stosunek pracy, zatem nie nabył prawa do dodatkowgo wynagrodzenia rocznego za 2014 rok - nie przepracował co najmniej 6 miesięcy, a nie podlega ustawowym wyłączeniom związanym z ustaniem zatrudnienia.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Nauczyciel dyplomowany przechodzi na emeryturę i jest zainteresowany ponownym zatrudnieniem. Obecnie jest zatrudniony na podstawie mianowania. Umowę ma zawartą na pełny etat w jednej szkole (9 godzin) ale jest oddelegowany do innej placówki, by uzupełniać etat (9 godzin). Czy można go zatrudnić po przejściu na emeryturę w taki sam sposób ale na czas określony – do końca roku szkolnego? Jeśli zostanie zatrudniony po przejściu na emeryturę tylko na 9 godzin, to czy umowa może być zawarta na czas określony – do końca roku szkolnego? W oparciu o jaką podstawę prawną mogę go zatrudnić ponownie? Po jakim czasie od dnia rozwiązania umowy o pracę, w związku z przejściem na emeryturę można nawiązać z nim nową umowę?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Nauczyciel plastyki z przygotowaniem pedagogicznym pracował w szkole podstawowej w latach 1990 - 1994. W maju 1993 roku otrzymał akt mianowania w myśl starych przepisów. Podpisując obecnie umowę o pracę zatrudniamy go jako mianowanego, kontraktowego czy stażystę?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczycielowi-emerytowi i emerytowi administracji i obsługi należą się wczasy pod gruszą z ZFŚS? Nadmieniamy, że nie mamy takiego zapisu w regulaminie.
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- W technikum są zatrudnieni dwaj nauczyciele (fizyki i matematyk), którzy dodatkowo legitymują się ukończonymi studiami podyplomowymi w zakresie informatyki. Pierwszy z nich posiada zaświadczenie o ukończeniu podyplomowego studium informatyki, drugi – świadectwo ukończenia studiów podyplomowych w zakresie informatyki. Czy ci nauczyciele maję kwalifikacje do nauczania przedmiotów zawodowych informatycznych w technikum informatycznym?
- Nauczycielka od 11.05.2016 do 10.05.2017 przebywa na urlopie dla poratowania zdrowia. W maju po udzieleniu urlopu dyrektor wręczył jej ograniczenie etatu od 01.09.2016. We wrześniu otrzymała wynagrodzenie zmniejszone proporcjonalnie do ograniczenia. Czy te działania są zgodne z prawem?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe