Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy organ prowadzący (prezydent) może wydać dyrektorom "polecenie służbowe" zobowiązujące ich do zakładania i podpisywania list obecności? Po każdym skończonym miesiącu mamy obowiązek składania tych list w Urzędzie Miejskim. Zrobiono to w związku z wprowadzeniem nowych rozwiązań urlopowych.
Jeśli dyrektor jest nauczycielem, organ prowadzący nie może go zobowiązać do podpisywania listy obecności, czyli ewidencjonowania czasu pracy w szerszym zakresie niż stanowi art. 42 ust. 7a ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. - Karta Nauczyciela, Dz. U. z 2018 r., poz. 967. Ponieważ dyrektor jest zatrudniony na pełen etat, obowiązuje go 5-dniowy tydzień pracy i przez 5 dni w tygodniu może wykorzystywać urlop – art. 42 ust. 1 KN, art. 1542 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy, Dz. U. z 2018 r., poz. 917.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Mam pytanie dotyczące tzw. dni opieki na dzieckiem. Dla niepełnego etatu ustala się zwolnienie proporcjonalnie do wymiaru etatu. Co w przypadku gdy w czasie roku szkolnego nauczyciel ma zwiększoną liczbę godzin (aneksem do umowy)? Jak ustalić to zwolnienie w sytuacji gdy do 31.08.2016 r. nauczyciel pracował w wymiarze 1 etatu, z dniem 1.09.2016 r. został przeniesiony służbowo do innej szkoły, a w naszej szkole ma podpisaną nową umowę na 9/18?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- 1. Nauczyciel dyplomowany w maju otrzymuje ograniczenie etatu na 9/18(na podst. art.22 ust. 2 KN). Następnie dyrektor udziela mu urlopu dla poratowania zdrowia od 16.08.2012 do 15.08.2012 r. Czy urlop ten został udzielony prawidłowo przez dyrektora? Jakie skutki prawne ma wcześniejsze ograniczenie etatu (w następnym roku szkolnym dla tego nauczyciela nie będzie całego etatu)? Czy ten urlop mu się należał, skoro jednym z warunków jest udzielenie nauczycielowi zatrudnionemu w pełnym wymiarze zajęć na czas nieokreślony, a od 01 09.2012 r. ma tylko 9/18?
2. Nauczyciel kontraktowy zatrudniony na czas nieokreślony w maju otrzymuje rozwiązanie umowy o pracę w związku ze zmniejszającą się liczbą oddziałów w szkole. Na jego wniosek dyrektor przenosi go w stan nieczynny. W międzyczasie w szkole zostaje ogłoszony konkurs na dyrektora, ale nikt się nie zgłasza (bo wiadomo, że od następnego roku szkoła zostanie zlikwidowana i przekazana stowarzyszeniu). Wójt na pełniącego obowiązki wyznacza właśnie tego nauczyciela, o którym mowa wyżej. Pytanie brzmi: co w tej sytuacji ze stanem nieczynnym tego nauczyciela i jakie pismo powinien otrzymać w związku z tą sytuacją? Czy umowa zawarta z nim wcześniej na czas nieokreślony jest obowiązująca, a stan nieczynny uznaje sie za niebyły? Czy należy zawrzeć z tym nauczycielem nową umowę na czas określony? Jak to formalnie rozwiązać, żeby w aktach osobowych pracownika były wszystkie dokumenty zgodnie z prawem?
3. Czy nauczyciel , o którym mowa wyżej, pełniący obowiązki dyrektora, może dalej odbywać staż na nauczyciela mianowanego, który ukończyłby się w tym roku?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Aktualnie w naszej szkole jest zatrudnionych 6 pań sprzątających, które świadczą pracę w godz. 7-15. Były próby zmiany godzin pracy natomiast bezskuteczne z uwagi na działania związków zawodowych. Aktualnie, zgodnie z wytycznymi MEN, MZ, GIS dot. organizacji zajęć w szkole i placówce wymagana i konieczna jest dezynfekcja po każdej godzinie lekcyjnej, a w naszej szkole ostatnia lekcja kończy się o 15.15, a zajęcia praktyczne nawet o 17. Czy jest możliwe i w jakim trybie może nastąpić zmiana godzin pracy pań sprzątających? Jeżeli byłoby to zarządzenie dyrektora to zwracam się z prośbą o wzór takowego.
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Nauczycielka przebywa od 09.02.2017 do 28.06.2017 na urlopie macierzyńskim, natomiast od 29.06.2017 do 07.02.2018 na urlopie rodzicielskim. Ilość dni urlopu uzupełniającego, którego trzeba jej udzielić wynosi 56 dni. Szkoła jest z woj. pomorskiego i ferie zimowe w tym roku trwają od 29.01.2018 do 11.02.2018r. Pytanie - Urlopu należy udzielić bezpośrednio po urlopie macierzyńskim, tj. od 08.02.2018? Czy po feriach? Dodam, że pracownica, bezpośrednio po urlopie uzupełniającym, będzie chciała skorzystać z urlopu wychowawczego.
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o pomoc: Ile dni urlopu wypoczynkowego przysługuje pracownikowi (nauczyciel emerytowany) zatrudnionemu na 11/18 etatu, za ile dni powinien otrzymać ekwiwalent. Okres zatrudnienia to 17.09.2012-30.06.2013 r. Dziękuję za pomoc.
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe