Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy przedszkole niepubliczne, które od 1 stycznia 2015 roku staje się przedszkolem publicznym (forma własności się nie zmienia- dotychczasowy właściciel, osoba prywatna- zatrudnienie nauczycieli na podstawie umowy o pracę nie na podstawie KARTY NAUCZYCIELA) musi mieć Radę Rodziców?
Zgodnie z art. 57 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2004 r. Nr 256, poz. 2572 z późn. zm.), do szkół publicznych prowadzonych przez osoby prawne inne niż jednostki samorządu terytorialnego lub przez osoby fizyczne nie stosuje się art. 53 i 53 UoSO nakładających obowiązek tworzenia rady rodziców. W szkole publicznej prowadzonej przez osobę prywatną rada rodziców nie jest obowiązkowa i jest tworzona tylko na zasadzie dobrowolności, gdy tak stanowi statut szkoły.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Witam serdecznie
Nadal będę drążyła temat poziomu języków obcych w szkole ponadgimnazjalnej.
Z Państwa poprzedniej odpowiedzi wywnioskowałam że:
uczeń, który ukończył gimnazjum z nauką języka np angielskiego na poziomie III0 (założenie że jest bardzo dobry) może decyzją dyrektora (po wcześniejszej diagnozie) kontynuować naukę na poziomie rozszerzonym (prawda?) (przez poziom rozszerzony rozumiem treści z tego poziomu oraz odpowiednią liczbę godzin przeznaczoną na naukę na poziomie rozszerzonym). Idąc tym tokiem rozumowania uczeń, który ukończył gimnazjum z językiem na poziomie III1 może kontynuować naukę na poziomie podstawowym (bo jest bardzo słaby). W takim przypadku należy jemu obniżyć wymagania (adekwatne do umiejętności). Cały czas nie jest dla mnie jasne na jakim ten uczeń jest poziomie (zapis w dokumentacji), bo realizuje treści z podstawy co w takim razie zrobić z ilością godzin?? Jedynie z puli podstawowej czy powiększonej o rozszerzenie?
Gdyby czytać rozporządzenie wprost to by oznaczało, że każdy uczeń w Polsce realizuje przynajmniej jeden język na poziomie rozszerzonym (czyli każda szkoła musi to zagwarantować). Wiemy jednak, że są klasy w szkołach, które nie proponują nauki języków na poziomie rozszerzonym.
Proszę o interpretacje.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Pytanie związane jest z powrotem do szkoły nauczyciela, który był na rocznym urlopie dla poratowania zdrowia. W arkuszu organizacyjnym na rok szkolny 2021/2022 nauczyciel miał przydzielone lekcje matematyki w trzech klasach. Nauczyciel chce wrócić do pracy na początku maja. Czy można przydzielić mu na dwa ostatnie miesiące tego roku szkolnego inne zajęcia niż te, które były przewidziane w arkuszu?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Pytania dotyczące ucznia z Ukrainy:
1. W jaki sposób zapoznać rodzica dziecka ukraińskiego z dokumentami szkolnymi jeśli rodzic nie zna języka polskiego? Czy dokumenty powinny być przetłumaczone przez tłumacza przysięgłego?
2. Czy dziecko będące na Ukrainie uczniem klasy I można zapisać do oddziału przedszkolnego, jeśli rodzic/opiekun wyraża na to zgodę? Nadmieniam, że nie ma już miejsca w oddziale przygotowawczym, a dziecko nie zna języka polskiego.
3. Czy pomoc nauczyciela dla dzieci z Ukrainy mająca przygotowanie pedagogiczne może samodzielnie sprawować opiekę w świetlicy nad dziećmi z Ukrainy i pozostałymi uczniami przebywającymi w świetlicy – do 29 uczniów?
4. Na jakiej podstawie zaliczać uczniom klasy VIII różnice programowe (technika, plastyka, muzyka)? Uczennice nie mają żadnych dokumentów potwierdzających naukę, matka zdecydowała o zapisaniu ich do klasy VIII ogólnodostępnej (na Ukrainie chodziłyby do IX klasy).
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź - Czy w przedszkolu niepublicznym można utworzyć stanowisko dyrektora do spraw pedagogicznych? Czy konieczne jest spełnienie w tym przypadku konkretnych warunków przez placówkę i czy osoba, która miałaby zajmować to stanowisko musi mieć jakieś konkretne definiowane prawem kompetencje? Zaznaczę, że w przedszkolu organem prowadzącym i dyrektorem jest ta sama osoba.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy język angielski do 2020 roku w przedszkolu niepublicznym może prowadzić w swojej grupie nauczyciel wychowania przedszkolnego bez udokumentowanych kwalifikacji językowych? jeżeli nie, co taki nauczyciel powinien ukończyć (jaki kurs, szkolenie, studia podyplomowe) aby móc prowadzić zajęcia językowe w swojej grupie wynikające z podstawy prawnej.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe