Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy rada pedagogiczna ma prawo wydłużyć czas na egzaminie zewnętrznym uczniowi, który posiada opinię poradni, ale nie o dysfunkcji, a jedynie o obniżeniu wymagań edukacyjnych (w opinii zaleca się wydłużanie czasu pracy w szkole)?
Podstawa prawna:
1) Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 kwietnia 2007 r. w sprawie
warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania sprawdzianów i egzaminów w szkołach publicznych (ze zm.).
2) Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 17 listopada 2010 r. w sprawie
warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych oraz niedostosowanych społecznie w przedszkolach, szkołach i oddziałach ogólnodostępnych lub integracyjnych (ze zm.).
3) Komunikat Dyrektora Centralnej Komisji Egzaminacyjnej z 30 sierpnia 2013 r. w sprawie sposobu dostosowania warunków i form przeprowadzania w roku szkolnym 2013/2014 sprawdzianu i egzaminu gimnazjalnego do potrzeb uczniów (słuchaczy) ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, w tym niepełnosprawnych, niedostosowanych
społecznie oraz zagrożonych niedostosowaniem społecznym.
Komunikat Dyrektora Centralnej Komisji Egzaminacyjnej z 30 sierpnia 2013 r. w tabeli 1. zawiera dopuszczalne sposoby dostosowania warunków i form przeprowadzania sprawdzianu i egzaminu gimnazjalnego. Komunikat przewiduje sytuacje, w których wypowiada się rada pedagogiczna wydając pozytywna opinię. Dotyczy ona uczniów/słuchaczy:
1) którzy znaleźli się w sytuacji kryzysowej lub traumatycznej,
2) którzy mają trudności adaptacyjne związane z wcześniejszym kształceniem za granicą,
3) z zaburzeniami komunikacji językowej (na podstawie pozytywnej opinii rady pedagogicznej lub opinii poradni psychologiczno-pedagogicznej). W pozostałych przypadkach orzeka/opiniuje inny organ (poradnia, lekarz itp.).
Oznacza to, że Dyrektor Centralnej Komisji Egzaminacyjnej co roku w Komunikacie ustala szczegółowo dopuszczalne sposoby dostosowania warunków i form przeprowadzania sprawdzianu i egzaminu gimnazjalnego wskazując jednoznacznie, kto ma kompetencje do opiniowania lub orzekania w ww. sprawach.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy wszystkie procedury i regulaminy przedszkolne mają być wprowadzane poprzez zarządzenia dyrektora?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Jakie arkusze ocen obowiązują w szkole podstawowej dla uczniów kl I, IV, VII?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Czy mogłabym zapoznać się z przykładowym regulaminem ewidencjonowania i wypożyczania w szkole podręczników dotacyjnych (dotyczy to już teraz kl.1,2 i 4) Nie istniał do tej pory w szkole.
To mój pierwszy rok dyrektorowania, nie jest lekko...
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Opracowując Standardy Ochrony Małoletnich powinniśmy ustalić zasady korzystania z urządzeń elektrycznych z dostępem do sieci internet. Procedury ochrony uczniów przed treściami szkodliwymi i zagrożeniami w sieci.
Jesteśmy Bursą i mamy dostęp do sieci ogólnej z której młodzież korzysta na własnych laptopach. Wychowawcy nie są w stanie zapewnić kontroli nad treściami którymi interesuje się młodzież. W naszym przypadku nie możemy ustalić procedur ochrony. W tej sytuacji chyba nic nie wpiszemy lub zmuszeni będziemy odciąć internet skoro fizycznie nie możemy go kontrolować. Nie wiem jak rozwiązać ten problem ????????????????
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Program wychowawczy bursy piszemy na rok czy na okres kadencji? Są bursy które mają programy wieloletnie + programy roczne. Co jest zgodne z przepisami?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe