Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy uczeń z niepełnosprawnością w stopniu umiarkowanym w klasie VII mający nauczanie indywidualne powinien mieć dodatkowe zajęcia z doradztwa zawodowego? Czy też ma realizować te zajęcia w ramach 12 godzin nauczania indywidualnego? Czy też należy przydzielić mu w ramach pomocy ppp?
Wymiar godzin zajęć nauczania indywidualnego obejmuje obowiązkowe zajęcia edukacyjne, zaś doradztwo zawodowe jest realizowane na zajęciach dodatkowych - § 7 ust. 1 w zw. z § 9 ust. 1 pkt 3 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie indywidualnego obowiązkowego rocznego przygotowania przedszkolnego dzieci i indywidualnego nauczania dzieci i młodzieży, Dz.U. z 2017 r., poz. 1616, art. 109 ust. 1 pkt 7 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe, Dz. U. z 2018 r., poz. 996 ze zm. Przepisy nie nakazują, ani nie zakazują udziału ucznia w takich zajęciach, w tym na terenie szkoły, jeśli stan zdrowia ucznia na to pozwala - § 10 ust. 3 ww. rozporządzenia. Jeśli uczeń korzysta z pomocy psychologiczno – pedagogicznej, również w jej ramach można prowadzić zajęcia związane z wyborem kierunku kształcenia i zawodu - § 6 ust. 2 pkt 6 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie zasad organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach, Dz.U. z 2017 r., poz. 1591.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Uczennica od 4 miesięcy przebywa na ucieczce. Będzie nieklasyfikowana z większości przedmiotów. Jakie świadectwo należy dać uczennicy skoro nie skończy szkoły – będzie nieklasyfikowana?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Zajęcia z zakresu pomocy psychologiczno-pedagogicznej w szkole mają trwać 45 min. Czy w przedszkolu także?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W klasach I-III organizujemy uczniom w ramach zajęć zintegrowanych naukę gry w szachy. Prowadzą te zajęcia osoby z zewnątrz - nie nauczyciel klasy I-III. Jak należy tytułować te zajęcia? Czy są to zajęcia dodatkowe, które możemy później wykazać na świadectwie szkolnym? Czy są to raczej zajęcia w ramach godzin edukacji zintegrowanej?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy dyrektor szkoły ma obowiązek sprawdzania pod kątem plagiatu propozycji oceny awansu zawodowego oraz sprawozdania z realizacji awansu zawodowego? Jeżeli tak, to od ilu procent praca uznawana jest za plagiat?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Wychowawca zatrudniony w bursie na czas nieokreślony, będący w trakcie stażu na awans zawodowy n-la mianowanego zwrócił się z wnioskiem do dyrektora o zgodę na urlop wychowawczy trwający od 1 września 2016 do 10 lutego 2017. Czy dyrektor ma prawo, żeby się na to zgodzić?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe