Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy w niepublicznej szkole podstawowej (o uprawnieniach szkoły publicznej)jest obowiązek stworzenia gabinetu profilaktyki zdrowotnej i pomocy przedmedycznej? Proszę o stosowne akty prawne.
Obowiązujące przepisy nie nakładają na niepubliczną szkołę podstawową prowadzenia gabinetu. Powinność zorganizowania gabinetu profilaktyki zdrowotnej i pomocy przedlekarskiej spoczywa jedynie na szkołach publicznych, pod warunkiem zapewnienia finansowania etatu przez organ prowadzący (art. 67 ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty, Dz. U. z 2015 r., poz. 2156). Uczeń szkoły (zarówno publicznej, jak i niepublicznej), w której nie świadczy usług lekarz, pielęgniarka, czy higienistka, korzysta z powszechnej opieki zdrowotnej, gwarantowanej przez NFZ (art. 92 UoSO). Także rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny w publicznych i niepublicznych szkołach i placówkach (Dz. U. z 2003 r. Nr 6, poz. 69), ani art. 5 pkt 7 UoSO – określający katalog obowiązków organu prowadzącego, w tym zapewnienie warunków działania szkoły lub placówki (m.in. w zakresie bezpiecznych i higienicznych warunków nauki, wychowania i opieki) – nie zobowiązują osoby prowadzącej niepubliczną szkołę do zatrudniania (lub zapewniania w inny sposób) opieki medycznej uczniom, np. poprzez zatrudnienie pielęgniarki szkolnej.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Proszę o aktualną podstawę prawną do podjęcia uchwały rady pedagogicznej w sprawie delegowania dwóch przedstawicieli do pracy w komisji konkursowej
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy prowadząc niepubliczne przedszkole muszę utworzyć Radę Pedagogiczną? Będę zatrudniać 10 nauczycieli.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W związku z ograniczoną liczbą miejsc do klasy I (więcej podań niż miejsc) jedynym kryterium rekrutacyjnym jest miejsce zamieszkania rodzice piszą oświadczenia o miejscu zamieszkania, niestety co do niektórych są wątpliwości.
1. Czy istnieją zapisy prawa (jeśli tak to jakie) nadające dyrektorowi szkoły uprawnienia do przeprowadzenia weryfikacji danych (miejsca zamieszkania) np. w formie wywiadu środowiskowego?
2. Jeśli dyrektor szkoły ma takie uprawnienia, to proszę wskazać kto miałby przeprowadzić taką weryfikację danych (np. MOPS, UM)? Nie chciałabym nikogo skrzywdzić, jednak sami rodzice podnoszą kwestię zamieszkania niektórych osób.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Nauczyciel przedszkola ma etat 25 godzin i jedna stałą nadliczbową ogółem 26 godzin w tygodniu. Jeśli z różnych przyczyn nie wypracuje 26 godzin w tygodniu, tylko mnie (choroba, dni wolne) to czy należy mu liczyć tą jedną stałą nadliczbową godzinę do wypłaty.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W roku szkolnym 2019/2020 zgodnie z rozporządzeniem MEN z dnia 27 sierpnia 2019r. w sprawie świadectw, dyplomów państwowych i innych druków na podstawie § 59.5 w przypadku przejścia w latach szkolnych 2019/2020 i 2020/2021 ucznia klasy VII i VIII szkoły podstawowej (…) do innej szkoły arkusze ocen zakłada się na druku według wzoru odpowiednio nr 53c lub 63n określonego w załączniku nr 7 do rozporządzenia.
Obydwa wzory są dostępne w załączniku.
Natomiast w zeszłym roku szkolnym obowiązywało rozporządzenie z dnia 26 kwietnia 2018 i tam
w § 53.5 jest zapis:
„ W przypadku przejścia w roku szkolnym 2018/2019 ucznia szkoły podstawowej dla dzieci i młodzieży do innej szkoły arkusz ocen zakłada się na druku według wzoru odpowiednio:
1) ….
2) ……
3) nr 53b lub 63m określonego w załączniku nr 7 do rozporządzenia w przypadku ucznia klasy VII i VIII szkoły podstawowej”.
Tymczasem w załączniku nr 7 dostępny jest tylko wzór 53b ale jako wkładka do arkusza.
Na jakim więc wzorze arkusza powinniśmy założyć arkusze uczniom klas VII i VIII, którzy przyszli do naszej szkoły w roku szkolnym 2018/2019 na podst. Rozporządzenia z 26.04.2018r.?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe