Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Do końca listopada szkoła gimnazja) ma dokonać zmian w Statucie dotyczących warunków realizacji projektów edukacyjnych, ale dla mnie zapis w rozporządzeniu jest zbyt ogólny - co należy rozumieć pod sformułowaniem "warunki"?
Warunki, czyli wymogi, jakie uczeń musi spełnić, by zaliczono mu realizację projektu.
Warunki określa szkoła, która nie ma dotąd doświadczenia w ustalaniu tego typu dokumentów. Niemniej jednak proponuję powołać zespół złożony z nauczycieli zatrudnionych w szkole, którzy powinni sformułować podstawowe zasady korzystając z doświadczeń np. w ustalaniu innych warunków - to samo ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 30 kwietnia 2007 r. (ze zm.) w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania sprawdzianów i egzaminów w szkołach publicznych:
„§ 4. 1. Nauczyciele na początku każdego roku szkolnego informują uczniów oraz ich rodziców (prawnych opiekunów) o: (…)
3) warunkach i trybie uzyskania wyższej niż przewidywana rocznej (semestralnej) oceny
klasyfikacyjnej z obowiązkowych i dodatkowych zajęć edukacyjnych”.
Wśród zapisów powinny się znaleźć: terminy, etapy realizacji projektu, kryteria zaliczenia, konsultacje z nauczycielami, zasady współpracy i przydział konkretnych zadań (oraz ich zaliczanie) dla uczniów pracujących w zespołach itp.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy rodzic który ma osobiste aluzje do nauczyciela może swoimi skargami wpłynąć na zwolnienie nauczyciela jak nauczyciel może się bronić?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Nauczycielce przyznano do realizacji godziny nauczania indywidualnego z uczniem. Czy należy zapłacić nauczycielce, jeśli była gotowa do pracy, ale uczeń nie zgłosił się na zajęcia?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Nauczycielka przedłożyła dyrektorowi dyplom ukończenia studiów w formie stacjonarnej na kierunku: Pedagogika, specjalność: Pedagogika wczesnoszkolna z wychowaniem przedszkolnym i uzyskała tytuł zawodowy licencjata. Na dyplomie tym brakuje informacji, czy uzyskała przygotowanie pedagogiczne. Zaglądając w suplement do dyplomu w informacjach o uprawnieniach posiadacza dyplomu widnieje następująca treść: „posiadane kwalifikacje oraz uprawnienia zawodowe: uprawnienia do wykonywania zawodu nauczyciela zgodnie z przepisami Rozporządzenia MEN z dnia 12.03.2009 r. (Dz. U. Nr 50 poz. 400)”. Czy jest to jednoznaczne z uzyskaniem przygotowania pedagogicznego?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jak powinna wyglądać koncepcja pracy szkoły?
- Czy dyrektor przedszkola samorządowego może brać godziny doraźne za nauczyciela przebywającego na zwolnieniu lekarskim, jeśli inni nauczyciele nie chcą brać nadgodzin?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe