Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Nauczycielka przedłożyła dyrektorowi dyplom ukończenia studiów w formie stacjonarnej na kierunku: Pedagogika, specjalność: Pedagogika wczesnoszkolna z wychowaniem przedszkolnym i uzyskała tytuł zawodowy licencjata. Na dyplomie tym brakuje informacji, czy uzyskała przygotowanie pedagogiczne. Zaglądając w suplement do dyplomu w informacjach o uprawnieniach posiadacza dyplomu widnieje następująca treść: „posiadane kwalifikacje oraz uprawnienia zawodowe: uprawnienia do wykonywania zawodu nauczyciela zgodnie z przepisami Rozporządzenia MEN z dnia 12.03.2009 r. (Dz. U. Nr 50 poz. 400)”. Czy jest to jednoznaczne z uzyskaniem przygotowania pedagogicznego?
W sytuacji, gdy na dyplomie ukończenia studiów nie ma wyraźnego sformułowania o uzyskaniu przygotowania pedagogicznego, należy dodatkowo przeanalizować wpisy na dyplomie oraz w indeksie nauczyciela, czy zgodnie z definicją przygotowania pedagogicznego nauczyciel zrealizował co najmniej 270 godzin z zakresu psychologii, pedagogiki i dydaktyki szczegółowej oraz czy odbył pozytywnie ocenioną praktyką pedagogiczną w wymiarze nie mniejszym niż 150 godzin (§ 2 pkt 2 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 sierpnia 2017 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli, Dz.U. z 2017 r., poz. 1575 ze zm.).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Dziecko z klasy III SP przystępowało będzie do egzaminu klasyfikacyjnego (nieobecność od stycznia w szkole). Proszę o wskazówki praktyczne, w jaki sposób ten egzamin przeprowadzić. Czy może być np. w taki sposób: edukacja wczesnoszkolna - część ustna i pisemna; edukacja muzyczna - część praktyczna; edukacja plastyczna - część praktyczna; j. angielski - część pisemna i ustna; wych. fizyczna - część praktyczna. Jak długo może trwać każda część? Czy może to być jeden egzamin klasyfikacyjny, czy kilka z poszczególnych edukacji?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy w przypadku rozwiązania zespołu szkół i utworzenia szkoły podstawowej i gimnazjum jako odrębnych jednostek, gmina ponownie podejmuje uchwałę w sprawie nadania statutu szkołom?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy w zakładach poprawczych stosuje się Art.30 ust.6 i 6a ustawy z dnia 26 stycznia 1982r. Karta Nauczyciela skoro prowadzone są przez Ministra Sprawiedliwości?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Rada pedagogiczna podjęła uchwałę opiniującą arkusz organizacji szkoły na rok szkolny 2019/2020.
W chwili obecnej rada pedagogiczna chciałaby zmienić swoją opinię (z pozytywnej na negatywną). Jak prawidłowo postąpić w tej sytuacji?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Mam problem ze zwolnieniem z zajęć w-fu dla ucznia, a raczej z decyzją, jaką wydałam. Zgodnie z przyjętymi procedurami szkolnym zwolniłam ucznia z zajęć z chwilą, gdy rodzic wraz z podaniem dostarczył dopiero w dniu 4 czerwca 2012 zwolnienie z adnotacją lekarza dużo wsteczną, bo od kwietnia do końca roku szkolnego (zaświadczenie wydane 17 maja). Ze względu na fakt tak późnego dostarczenia zaświadczenia i zgodnie z procedurami (minęło 7 dni od daty wydania zaświadczenia - datowane na 17 maja 2012 r.) rodzic odwołał się do KO i tu już odpowiedź naszego kuratorium, że moja decyzja jest właściwie nieważna, bo muszę wydać decyzję określoną w zaświadczeniu, tj. w dniu 4 czerwca wydaję decyzją zwalniającą ucznia od 1 kwietnia do końca roku. Jak by tego było mało, rodzic nie musi pisać nic, to ja mam obowiązek, a nasze procedury nic nie znaczą. Wygląda na to, że można przynieść zaświadczenie lekarskie w czerwcu, a dyrektor musi je uwzględnić, nawet jeśli jest ono od lutego i nic nie jest w stanie wskazać inaczej (żadna data wpływu itp.). Proszę o podanie Państwa interpretacji, bo jeśli jest tak jak naszego kuratoryjnego prawnika, to większość z nas dyrektorów nie ma pojęcia, że żyje w dużym błędzie. Czy możecie Państwo dokonać interpretacji zasad wydawania decyzji przez dyrektora, czy mogą być wewnętrzne procedury i co one mogą zawierać?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe