Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Ile razy w roku szkolnym musi być przeprowadzana obserwacja pedagogiczna w przedszkolu? Przeglądając programy dostępne na rynku niektóre wydawnictwa mają w programie 3 obserwacje (wstępna, środkowa i końcowa), a niektóre tylko 2 (wstępna i końcowa). Jaka powinna być ich prawidłowa ilość? Jaka jest podstawa prawna?
Obserwacje pedagogiczne są przeprowadzane zgodnie z wymogiem podstawy programowej, która stanowi załącznik nr 1 do rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z 14 lutego 2017 r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz podstawy programowej kształcenia ogólnego dla szkoły podstawowej, w tym dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym, kształcenia ogólnego dla branżowej szkoły I stopnia, kształcenia ogólnego dla szkoły specjalnej przysposabiającej do pracy oraz kształcenia ogólnego dla szkoły policealnej (Dz.U. z 2017 r., poz. 356 ze zm.). Natomiast podstawa programowa (i inne obowiązujące przepisy) nie określa, ile razy w ciągu roku należy przeprowadzać takie obserwacje. Na podstawie art. 102 ust. 1 pkt 12 lit. d ustawy z 14.12.2016 r. – Prawo oświatowe (Dz.U. z 2021 r., poz. 1082 ze zm.), statut danego przedszkola określa zakres zadań nauczycieli, w tym zadań związanych z prowadzeniem obserwacji pedagogicznych mających na celu poznanie i zabezpieczenie potrzeb rozwojowych dzieci oraz dokumentowaniem tych obserwacji. Należy więc zapoznać się ze statutem konkretnego przedszkola aby ustalić częstotliwość przeprowadzania obserwacji lub ich dokumentowania w trakcie roku szkolnego, ponieważ mogą być przyjmowane różne rozwiązania.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- W jaki sposób "w procesie zarządzania wykorzystuje się wnioski wynikające ze sprawowanego nadzoru pedagogicznego" w niepublicznym punkcie przedszkolnym?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Czy w szkole podstawowej z oddziałami przedszkolnymi, gdzie dzieci z oddziałów przedszkolnych (6-5 letnie) korzystają z dowozów szkolnych należy utworzyć dwie świetlice? Dla uczniów klas I-VI i dla dzieci przedszkolnych.
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Nauczyciel po I semestrze nie zrealizował podstawy programowej. Czy brakujące godziny może przeprowadzić z klasą podczas rekolekcji wielkopostnych? Jeżeli tak,to czy ma je wpisać w dzienniku lekcyjnym?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Pilnie prosze o przykladowy dokument dotyczacy sprawozdania z programu poprawy efektywności kształcenia.
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Bardzo proszę o przykładowy ARKUSZ KONTROLI w zakresie prawidłowości organizacji i funkcjonowania biblioteki szkolnej
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe