Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jak postąpić z uczniem, który nie otrzymał promocji do kl. II gimnazjum i obecnie uczęszcza do klasy VII szkoły podstawowej? Czy zakładamy nowy arkusz? Jeśli tak to co zrobić z arkuszem z gimnazjum?
Arkusz z gimnazjum pozostaje w dokumentacji gimnazjum.Uczniowi należy założyć nowy arkusz, bowiem jest uczniem innej szkoły.W przypadku przejścia ucznia do innej szkoły po co najmniej jednym roku nauki, a w przypadku szkoły policealnej dla młodzieży i szkoły dla dorosłych – po co najmniej jednym semestrze nauki, przesyła się/przekazuje się do tej szkoły lub wydaje rodzicom ucznia, pełnoletniemu uczniowi albo słuchaczowi kopię arkusza ocen ucznia albo słuchacza poświadczoną za zgodność z oryginałem przez dyrektora szkoły. Rodzice ucznia, pełnoletni uczeń albo słuchacz potwierdzają podpisem otrzymanie kopii arkusza ocen.
Podstawa prawna: Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 25 sierpnia 2017 r. w sprawie sposobu prowadzenia przez publiczne przedszkola, szkoły i placówki dokumentacji przebiegu nauczania, działalności wychowawczej i opiekuńczej oraz rodzajów tej dokumentacji.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Bardzo proszę o informację na temat procedury tworzenia nowego etatu pedagogicznego w bibliotece pedagogicznej.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy przy zmianach organizacyjnych w szkole (od 1.09.2012 r.) nauczyciel przebywający aktualnie na urlopie dla poratowania zdrowia (do lutego 2013 r.) może mieć zmienione w trakcie urlopu warunki pracy i płacy w związku ze zmniejszeniem liczby godzin w r. szk. 2012/13 (czy powiadamiamy go o tym w maju 2012 r. ?). A jak będzie z jego płacą od 1.09.2012 ? Czy pozostaje taka jak aktualnie? Czy zmniejsza się z rozpoczęciem roku szkolnego, czy też dopiero kiedy wróci?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Szanowni Państwo, czy istnieje w prawie oświatowym możliwość "zawieszenia w prawach ucznia". Jeśli tak, to czy taki zapis powinien znaleźć się w statucie szkoły?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy organizując zajęcia obowiązkowe na basenie w ramach czwartej godziny w-f dla uczniów szkoły podstawowej i gimnazjum nie łamiemy prawa, jeżeli uczniowie muszą płacić za dojazd na basen? Dojazd wynosi 5 km, a sam wstęp na basen jest bezpłatny.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Witam!
Czy uczeń, który kończy 18 lat dnia 02.02.2011r a ma orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego/up. w stopniu lekkim/ a rodzice nie widzą potrzeby kontynuowania nauki dziecka musi uczęszczać dalej do szkoły. Co zrobić?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe