Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jak powinien wyglądać proces wydłużenia etapu edukacyjnego osoby w klasie VIII mającej orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego? Zarówno specjaliści jak i nauczyciele doradzają wydłużenie etapu chłopcu. Co należy po kolei wykonać?
Idealnym rozwiązaniem było by przygotowanie dla szkoły procedury na takie właśnie okazje, na podstawie przepisów rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 7 lutego 2012 r. w sprawie ramowych planów nauczania w szkołach publicznych (Dz. U. z 2012 r., poz. 204, § 5 ust. 1, 2 i 4 ).
Wniosek o wydłużenie etapu kształcenia należy złożyć do Zespołu Terapeutycznego, którego zadaniem jest planowanie i koordynowanie udzielania uczniowi pomocy psychologiczno-pedagogicznej. Dokonać tego może członek wyżej wymienionego Zespołu, nauczyciel wychowawca, rodzic lub opiekun prawny ucznia w terminie do 20 grudnia roku kalendarzowego poprzedzającego wydanie decyzji o wydłużeniu etapu edukacyjnego.
W celu wydłużenia uczniowi etapu edukacyjnego potrzebna jest pisemna zgoda rodzica lub prawnego opiekuna.
Do wniosku o wydłużenie etapu edukacyjnego kierowanego do Zespołu może być dołączona opinia poradni psychologiczno-pedagogicznej lub inna dokumentacja (opinia pedagoga lub psychologa szkolnego).
Zespół na podstawie szczegółowej analizy osiągnięć edukacyjnych ucznia opracowuje opinię zespołu o wydłużeniu etapu (dotyczącą postępów ucznia, w której określa argumenty uzasadniające wydłużenie etapu edukacyjnego).
Przewodniczący Zespołu (wychowawca klasy) w terminie 3 dni przed planowanym posiedzeniem klasyfikacyjnym za I półrocze informuje Dyrekcję o wynikach pracy Zespołu i przedstawia Radzie Pedagogicznej uzasadnienie opinii o przedłużeniu etapu edukacyjnego na posiedzeniu klasyfikacyjnym za I półrocze roku szkolnego.
Rada Pedagogiczna podejmuje decyzję o wydłużeniu etapu edukacyjnego
w drodze uchwały.
Wychowawca klasy wpisuje w arkuszu ocen na pierwszej stronie adnotację dotyczącą wydłużenia etapu kształcenia wierszu: Informacja o wydłużeniu etapu edukacyjnego o następującej treści: Uchwałą Rady Pedagogicznej z dnia…. wydłużono etap edukacyjny na rok szkolny20../20..., zaś w tabeli Wyniki klasyfikacji rocznej wpisuje opinię o postępach ucznia, w której określa argumenty uzasadniające wydłużenie etapu edukacyjnego (taką jak we wniosku).W wierszu 5-SP, 16-GS,11-PP tejże tabeli wpisujemy: Uchwałą Rady Pedagogicznej z dnia…..wydłużono etap edukacyjny na rok szkolny 20../20… .
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy uczeń kończący gimnazjum mający ocenę niedostateczną z religii otrzymuje świadectwo ukończenia szkoły?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Mam pytanie dotyczące odroczenia dziecka od obowiązku szkolnego.Dziecko miało opinię, w której jest zalecenie, by odroczyć dziecko na rok, rodzice wyrazili zgodę. Dziecko uczęszczało do oddziału ,,O" przedszkola niepublicznego w zespole szkół, którego jestem dyrektorem. Czy decyzję o odroczeniu musi podjąć dyrektor szkoły obwodowej publicznej? Czy może takie samo prawo ma dyrektor szkoły podstawowej niepublicznej, do której miało dziecko uczęszczać (a dyrektor szkoły obwodowej otrzymuje tylko informację)? Czy jest to zgodne z prawem?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Dzień dobry
Proszę o pomoc w zakresie poniższych pytań:
1. Czy w arkuszu ocen w miejscu "nazwa szkoły" wpisujemy nazwę szkoły i informację, że wchodzi w skład zespołu np. „Branżowa Szkoła I stopnia nr 3 w Zespole Szkół Technicznych w Płocku” czy wystarczy wspiąć nazwę szkoły i adres cyt.: „Branżowa Szkoła I stopnia nr 3, al. Jana Kilińskiego 4, 09-402 Płock” czy powinna być wpisana sama nazwa szkoły cyt.: „Branżowa Szkoła I stopnia nr 3”
2. Czy na Świadectwie promocyjnym/końcowym wpisujemy nazwę szkoły i informację, że wchodzi w skład zespołu np. „Branżowa Szkoła I stopnia nr 3 w Zespole Szkół Technicznych w Płocku”. Dodam, że szkoła nie ma nadanego imienia.
Pozdrawiam
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy w przedszkolu można utworzyć tzw. zerowke na dwie grupy? Liczba dzieci jest większa niż może pomieścić sala (sala jest mala). Czy można np. tak jak jest to w niektórych szkołach podzielić dzieci: np. Jedna grupa ma zajęcia w rannych godz. a druga w późniejszych? Spotkałam się z różnymi opiniami na temat m2 na dziecko w przedszkolu. Jak to w rzeczywistości jest? Ile m2 przypada na jedno dziecko?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczycielka posiadająca studia podyplomowe pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna, kurs kwalifikacyjny z metodyki nauczania języka angielskiego w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej oraz certyfikat jęz. angielskiego FCE B2 Cambridge ma kwalifikacje do nauczania języka angielskiego w przedszkolu?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe