Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jakie formy pomocy psychologiczno-pedagogicznej szkoła ogólnodostępna powinna zapewnić dla dziecka z orzeczeniem o niepełnosprawności intelektualnej w stopniu umiarkowanym, które od września realizować będzie obowiązkowe przygotowanie przedszkolne? Czy pomoc psychologiczna może być udzielana w czasie obowiązkowych godzin przeznaczonych na realizację podstawy programowej?
Zgodnie z rozporządzeniem MEN z 30 kwietnia 2013 w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach oświatowych (Dz. U. z 2013, poz. 532) forma tejże pomocy powinna wynikać zarówno ze wskazań zawartych w orzeczeniu o potrzebie kształcenia specjalnego, jak i indywidualnych potrzeb i możliwości psychofizycznych dziecka/ucznia. W opisanym przypadku trzeba więc rozważyć, czy poza obowiązkowymi 2 godzinami indywidualnej rewalidacji dziecko wymaga jeszcze dodatkowego wsparcia w formie: zajęć logopedycznych, zajęć korekcyjno-kompensacyjnych czy też innych zajęć o charakterze terapeutycznym.
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna udzielana jest poza czasem przeznaczonym na realizację podstawy programowej. Trzeba mieć też zgodę rodziców na udział dziecka w zajęciach stanowiących jakąkolwiek jej formę
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy muszę załączać do sprawozdania z nadzoru narzędzia (kart obserwacji, notatki), którymi kontrolowano np. pełnienie dyżurów, czy wystarczą same wnioski? I jeszcze jedno pytanie. Kto i gdzie ma przechowywać, protokoły z posiedzeń zespołów przedmiotowych?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Nauczyciel dość często bierze krótkie 2-3 dniowe zwolnienia lekarskie. W związku z powyższym i pomimo zastępstw nie ma możliwości zrealizowania podstawy programowej w klasie programowo najwyższej. Co w takiej sytuacji powinien zrobić dyrektor szkoły? Czy prawne jest przydzielanie takiemu nauczycielowi zastępstw płatnych po lekcjach danej klasy po za ich normalnym planem lekcji? Jaka jest podstawa prawna?
- Proszę o pomoc w opracowaniu dokumentu - badanie osiągnięć edukacyjnych uczniów- zespół szkół specjalnych w skład wchodzi szkoła podstawowa, gimnazjum, szkoła zawodowa.
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Czy realizacja godzin karcianych może odbywać się w soboty?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o wyjaśnienie jakie kwalifikacje powinien posiadać nauczyciel wspomagający do dziecka pięcioletniego posiadającego orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego ze względu na afazję w tym niepełnosprawność ruchową.
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe