Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jakie kwalifikacje powinien mieć nauczyciel wspomagający dla dziecka z autyzmem w przedszkolu? Czy ukończone studia podyplomowe z oligofrenopedagogiki nadają takie uprawnienia?
Na podstawie § 7 ust. 2 rozporządzenia Ministra Edukacji z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym, Dz.U. z 2017 r., poz. 1578 w szkołach ogólnodostępnych, w których kształceniem specjalnym są objęci uczniowie posiadający orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego wydane ze względu na autyzm, zatrudnia się dodatkowo (czyli dyrektor ma taki obowiązek): 1) nauczycieli posiadających kwalifikacje z zakresu pedagogiki specjalnej w celu współorganizowania kształcenia uczniów niepełnosprawnych lub specjalistów – tzw. nauczycieli wspomagających lub 2) asystenta nauczyciela lub 3) pomoc nauczyciela - z uwzględnieniem realizacji zaleceń zawartych w orzeczeniu o potrzebie kształcenia specjalnego. W związku z tym zatrudnienie osoby na odpowiednim stanowisku (pedagogicznym – nauczyciela wspomagającego lub niepedagogicznym – pomocy nauczyciela) musi odpowiadać treści zaleceń orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego, wydanego dla konkretnego ucznia z autyzmem, gdyż placówka ma obowiązek je realizować (§ 5 ust. 1 ww. rozporządzenia).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy na świadectwach klasy VII wpisujemy doradztwo zawodowe?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Chcę kupić dzienniki lekcyjne, jednak w sklepie są różne ich oznakowania i symbole. Czy są jakieś wytyczne MEN albo rozporządzenie mówiące o numerach dzienników lekcyjnych, które należy kupić do szkoły? W Rozporządzeniu z 2010 r. o prowadzeniu dokumentacji i drukach nie ma mowy o dziennikach lekcyjnych, tylko o ich wypełnianiu.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jestem dyrektorem szkoły podstawowej. Od 25 marca br. obowiązuje nowe rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej w sprawie szczególnych rozwiązań w okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19.
Moje wątpliwości dotyczą dwóch paragrafów:
§ 1, podpunkt 3) dyrektor ustala, we współpracy z nauczycielami, tygodniowy zakres treści nauczania ….
oraz
§7.1. i 2. -zajęcia realizowane z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość …, nauczyciel realizuje w ramach obowiązującego go przed dniem wejścia w życie rozporządzenia tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin zajęć dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych …
Moje pytania:
1. Czy dyrektor może, w kontekście tych dwóch wyżej wymienionych paragrafów, zmniejszyć nauczycielowi tygodniowy obowiązkowy wymiar godzin zajęć dydaktycznych (np. z 18 na 16 godzin w tygodniu pracy zdalnej z uczniem) w celu równomiernego obciążenia uczniów nauką zdalną w poszczególnych dniach tygodnia, od 25 marca do 10 kwietnia i dłużej , jeśli minister przedłuży czas zdalnego nauczania ?
2. Czy nauczyciele powinni zapisywać w dzienniku elektronicznym tylko te tematy, które realizują wg zmodyfikowanego (skróconego ilościowo na dany tydzień) planu nauczania od 25 marca do 10 kwietnia?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o informację czy obecnie funkcjonującą bibliotekę w zespole szkół można zastąpić punktem filialnym powiatowej biblioteki, która pełniłaby rolę m.in. dydaktyczno-wychowawczą i doskonalenia nauczycieli? Natomiast byłaby pod egidą starostwa powiatowego, które jest również organem prowadzącym zespołu szkół.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy Stowarzyszenie prowadzące szkołę podstawową musi wystąpić do Wójta Gminy o ustalenie obwodu dla prowadzonej szkoły.Czy Rada Gminy z Urzędu wyznaczy taki obwód?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe