Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jakie kwalifikacje powinna posiadać osoba prowadząca zajęcia rozwijające kompetencje emocjonalno-społeczne?
Wprowadząjąc zajęcia rozwijające kompetencje emocjonalno-społeczne do rozporządzenia o pomocy psychologiczno-pedagogicznej – stawodawca nie określił żadnych wymaganych kwalifikacji do ich prowadzenia. Natomiast z charakteru tych zajęć wynika, że mogą je prowadzić przede wszystkim szkolni specjaliści czyli pedagog szkolny oraz psycholog szkolny w ramach udzielanej przez siebie pomocy psychologiczno-pedagogicznej oraz nauczyciel, który posiada kwalifikacje z zakresu socjoterapii.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Dyrektor zauważył niepokojące objawy choroby u pracownika obsługi, czy może w takiej sytuacji skierować pracownika na badania do lekarza medycyny pracy? Co z pracownikiem w momencie, kiedy nie przechodzi tych badań?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Wszystko ok, ale to dotyczy n-la oddziału przedszkolnego, który zastępował n-la na urlopie macierzyńskim /zakończenie urlopu przypadało na 19 czerwca, potem 5 dni chorobowego co dało datę końcową - 24 VI - zakończenia zajęć/ . A więc, umowa z zastępującym nauczycielem wygasała dokładnie 24 czerwca. Po jej zakończeniu wypłacono ekwiwalent za niewykorzystany urlop. Stąd też nadal mam wątpliwości, czy w takiej sytuacji - umowy na czas zastępstwa a nie zatrudnienia na rok szkolny - nie popełniłam błędu?
- Czy dyrektor jednostki chcąc wprowadzić do użytku instrukcję kancelaryjną, powinien ją najpierw przesłać do właściwego oddziału Państwowego Archiwum i czekać do momentu uzyskania jej zatwierdzenia? Czy też wysyłając wzór takiej instrukcji do zatwierdzenia, należy ją równocześnie wdrożyć?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Czy istnieje obowiązek prawny informowania nauczyciela w formie pisemnej o należnym świadczeniu urlopowym i (teraz świeży temat) o nagrodzie specjalnej KEN, skoro są to świadczenia obligatoryjne i o ich wypłacie decydują przepisy?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Pracownik pracował w szkole A na pełny etat, było to podstawowe miejsce pracy. Wypłacany był główny dodatek stażowy. Nasza szkoła była dodatkowym miejscem pracy, gdzie dodatek stażowy był wypłacany w czwartym roku pracy. W październiku tego roku Nauczyciel złożył oświadczenie, że podstawowym miejscem pracy jest nasza szkoła, ponieważ tu realizuje pełny wymiar godzin, a w szkole A ma parę godzin. Uważam, że nie ma podstaw do przeliczenia stażu. Ponieważ pracownik nie posiada świadectwa pracy ze szkoły A, gdyż nadal tam pracuje? Jak rozwiązać ten problem?
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe