Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jako Beneficjent projektów unijnych (POKL) podpisujemy z pracownikami umowy zadaniowe na czas realizacji konkretnego projektu. Częstą sytuacją jest, że nasz pracownik ma podpisane równocześnie 2 umowy o pracę (1/2 etatu w jednym projekcie i jednocześnie 1/2 etatu na inne stanowisko w drugim projekcie). Przy rozliczeniach miesięcznych każdej z umów pracownik sporządza kartę czasu pracy, prowadzi też ewidencję godzin pracy we wszystkich projektach. Jedna z Instytucji Pośredniczących II stopnia, która nas rozlicza i kontroluje, zarzuciła nam, że takie rozwiązanie nie jest zgodne z Wytycznymi w zakresie kwalifikowania wydatków w ramach PO KL, które w punkcie 4.5.1.2) mają zapis: „Umowa o pracę z osobą stanowiącą personel projektu obejmuje wszystkie zadania wykonywane przez tą osobę w ramach projektu lub projektów realizowanych przez Beneficjenta”. Zagrożono nam uznaniem za niekwalifikowane wydatków na wynagrodzenia pracowników w projektach, gdyż są niezgodne z Wytycznymi. Naszym zdaniem są zgodne z prawem pracy. Rozwiązanie zaproponowane przez IP2 mocno komplikuje rozliczanie pracownika, ponieważ: - umowy mają różny okres obowiązywania (zależy to od okresu realizacji poszczególnych projektów), pojawią się problemy z rozliczaniem urlopów, wydawaniem świadectw pracy, etc. - stawki wynagrodzenia w poszczególnych projektach są zróżnicowane, mimo że wymiar czasu pracy jest taki sam - podpisanie jednej umowy wymagałoby stałego aneksowania w przypadku zakończenia zatrudnienia pracownika w jednym projekcie i rozpoczęcia zatrudnienia w drugim Nadmieniam, że do XII 2013, żaden zespół kontrolujący z tej samej Instytucji pośredniczącej nie podniósł takiego zarzutu, jak opisany powyżej, mimo że zapis Wytycznych, przytoczony powyżej, nie zmienił brzmienia od kilku lat. Inna Instytucja Wdrażająca, która kontrolowała nasze umowy z personelem również nie miała zastrzeżeń do takiej formy zatrudniania, jaką stosujemy. Nawiązując do Państwa porady z dnia 17.06.2014 dotyczącej zatrudniania personelu na klika umów o pracę w projektach unijnych proszę o przedstawienie ekspertyzy dotyczącej kwalifikowalności wydatków przy tego typu zatrudnieniu. Proszę o możliwie najszybsze odniesienie się do sprawy.
W poprzednim pytaniu dot. kolejnych umów o pracę w ramach projektów POKL rozpatrywaliśmy możliwość zawarcia kolejnej umowy na czas określony (kolejny projekt - nowa terminowa umowa).
Obecne pytanie dotyczy zatrudniania pracowników na dwie umowy o pracę jednocześnie.
Zasady kwalifikowania wydatków i kategorie wydatków kwalifikowalnych w ramach Priorytetu X Pomoc Techniczna zostały określone w Wytycznych Ministra Rozwoju Regionalnego w zakresie korzystania z pomocy technicznej, gdzie zapisano m.in., że "zgodnie z zapisami Podrozdz. 4.5 Sekcja 1 pkt 2) Wytycznych wszystkie obowiązki i zadania realizowane przez pracownika beneficjenta w ramach jednego lub więcej projektów powinny być ujęte w jednej umowie o pracę. Jeżeli beneficjent chce zaangażować dotychczasowego pracownika będącego personelem projektu do realizacji innych zadań w ramach projektu, należy zmienić mu zakres obowiązków w ramach stosunku pracy."
Powyższa interpretacja wynika z ogólnej zasady, że pracownika z pracodawcą może łączyć jeden stosunek pracy. Zawieranie z pracownikiem dodatkowej umowy o pracę, czyli zawieranie drugiego stosunku pracy może nastąpić wyjątkowo, gdy chodzi o rodzaj pracy wyraźnie inny niż uzgodniony w podstawowym czasie pracy oraz jeżeli nie spowoduje to przekroczenia norm czasu pracy.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Moje pytanie dotyczy nauczyciela dyplomowanego zatrudnionego przez mianowanie, który od 1.09.2016 r. do 30.06.2017 r. przebywa na urlopie bezpłatnym. Nauczyciel przeprowadził się 100 km od miejsca pracy. Aktualnie pracuje w innej szkole w innej miejscowości – umowa na zastępstwo od 01.09.2016 r. do 30.06.2017r. Ale od lipca wraca już do naszej szkoły. 1. Czy nauczycielowi należy się świadczenie urlopowe w naszej szkole skoro na urlopie bezpłatnym przebywa od 01.09.2016 r. do 30.06.2017 r. a co z miesiącami lipiec i sierpień ?; 2.Czy po urlopie bezpłatnym nauczyciel powinien wykonać badania kontrolne w medycynie pracy? Czy jest taki obowiązek po urlopie bezpłatnym?
- Nauczyciel zatrudniany był na okres: 01.09.2011 do 31.08.2012 następnie od 01.09.2012 do 31.08.2014. Zaświadczenie o niekaralności dostarczone było przy pierwszej umowie natomiast przy drugiej już nie. Czy prawidłowo. Czy powinno być dostarczone nowe zaświadczenie o niekaralności w przypadku zatrudnienia; od 01.09.2013 do 30.06.2014 następnie od 01.09.2014 do 30.06.2015r. Bardzo dziękuję za jasne i ekspresowe odpowiedzi na wcześniej zadawane pytania.
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o wyjaśnienie czy nauczyciele oraz pracownicy administracyjni szkoły muszą obowiązkowo odbyć szkolenie z zakresu ochrony przeciwpożarowej oraz pierwszej pomocy przedlekarskiej czy wystarcza okresowe szkolenie w dziedzinie bezpieczeństwa i higieny pracy. Jeżeli tak, to jak często należy takie szkolenia powtarzać?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Mamy niż demograficzny. Chciałabym ograniczyć obsługę w szkole. Mam panią sprzątającą, która posiada już wiek emerytalny, ale tylko 24 lata stażu pracy. Jak wyliczyć jej przyszłą emeryturę? Czy mogę jako dyrektor zgłosić się do ZUS z prośbą o wyliczenie emerytury? Jednak, jeżeli nie będzie to korzystne dla pracownicy, nie chciałabym jej wysyłać na tę emeryturę, więc moje zapytanie ZUS nie byłoby jeszcze wiążące.
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Moje pytanie dotyczy wychowawcy internatu. Czy nie ma obowiązku uczestniczenia w radzie pedagogicznej wychowawca internatu w dniu, w którym kończy swój dyżur nocny? Dyżur ten pełnił od godz. 22.00 do godz. 08.00, podczas gdy rada jest zaplanowana na godz.15.20.
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe