Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jeżeli nauczycielowi brakuje godzin do pełnego etatu, czy może ten etat uzupełniać w świetlicy szkolnej? Jak wówczas liczyć ilość godzin? Ma 11 godzin dydaktycznych. Czy uzupełnia tylko 7, czy odpowiednią część etatu z 26 godzin etatu świetlicy?
Zgodnie z art. 30 ust 6 ustawy z dnia 26 stycznia 1982 – Karta nauczyciela (tekst jednolity: Dz.U. z 2006 r., nr 97, poz. 674 z późn. zm.) w organie prowadzącym szkołę funkcjonuje regulamin określający szczegółowe warunki obliczania godzin ponadwymiarowych oraz sposobu obliczania pensum przy łączonym różnoimiennym pensum. Najczęściej jest tak, że pełen etat ustala się licząc: 11/18 + 10/26 = 1.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Jaką powinno się zastosować zasadę oceniania przedmiotów rozszerzonych? Możliwe są przypadki:
1) Jeden nauczyciel uczy zakres podstawowy, drugi nauczyciel uczy zakres rozszerzony
2) Jeden nauczyciel uczy zakres podstawowy i zakres rozszerzony.
W obu przypadkach powinno się zastosować tą samą zasadę ustalania oceny. Jaką?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Nasze zapytanie dotyczy korzystania z telefonów komórkowych w szkole, a co za tym idzie, zapis w statucie szkoły. Otóż nasz zapis dotyczący korzystania z telefonów brzmi: 1. w czasie lekcji obowiązuje całkowity zakaz używania telefonów komórkowych i innych urządzeń elektronicznych np. dyktafonów, odtwarzaczy MP3 itp. 2. Poprzez „używanie" należy rozumieć (w wypadku telefonu komórkowego): 1) nawiązywanie połączenia telefonicznego 2) redagowanie lub wysyłanie wiadomości typu sms, mms lub podobnej; 3) rejestrowanie materiału audiowizualnego; 4) odtwarzanie materiału audiowizualnego lub dokumentacji elektronicznej; 5) transmisja danych; 6) wykonywania obliczeń. W przypadki innych urządzeń elektronicznych np. odtwarzaczy MP3 pojęcie „używanie” dotyczy wszystkich w/w punktów możliwych do wykonania na danym urządzeniu. 3. Przed rozpoczęciem zajęć edukacyjnych (lub w razie przebywania w szkolnej świetlicy, bibliotece) uczeń ma obowiązek wyłączyć i schować aparat telefoniczny. 4. Poza zajęciami edukacyjnymi (przerwy, czas przed i po zajęciach) telefon może być używany w trybie „milczy”. 5. Nagrywanie dźwięku i obrazu za pomocą telefonu jest zabronione zarówno na lekcji, jak również w czasie przerw. 6. W razie konieczności skontaktowania się z rodzicami czy omówienia ważnej sprawy uczeń ma obowiązek zwrócić się do nauczyciela z prośbą o pozwolenie na włączenie telefonu lub może skorzystać z telefonu szkolnego znajdującego się w sekretariacie szkoły. 7. W przypadku łamania przez ucznia regulaminu na lekcjach lub na terenie szkoły: 1) nauczyciel odnotowuje ten fakt w zeszycie uwag i w dzienniczku ucznia jako uwagę do rodzica/prawnego opiekuna; 2) nauczyciel zobowiązuje się do natychmiastowego poinformowania rodziców lub prawnych opiekunów w celu przekazania informacji o zaistniałej sytuacjii wspólnej (rodzica i nauczyciela) decyzji w sprawie dalszego postępowania; 3) w razie niemożności skontaktowania się tą drogą z rodzicem, telefon ucznia zostaje przekazany do „depozytu” znajdującego się u wychowawcy klasy/sekretariat szkoły; 4) Informacja o depozycie (od wychowawcy klasy lub nauczyciela) musi trafić do rodziców (prawnych opiekunów) ucznia. 8. Pracownik szkoły odbierający uczniowi telefon i przekazujący go do „depozytu” ma obowiązek: a. wyłączyć go przy właścicielu i oddać kartę SIM. b. wypisać pokwitowanie (2 egzemplarze, wzór w sekretariacie szkoły), w którym powinny być zawarte następujące dane: nazwisko i imię ucznia, data, godz. zabrania aparatu, typ aparatu, nazwisko i imię nauczyciela, podpis nauczyciela. c. przekazać jeden egzemplarz pokwitowania uczniowi. Uczeń może na podstawie pokwitowania odebrać aparat po zakończeniu zajęć edukacyjnych w danym dniu, jeżeli tak zostało ustalone z nauczycielem, dyrektorem. W przeciwnym wypadku rodzic (prawny opiekun) jest zobowiązany osobiście odebrać aparat lub inne urządzenie elektroniczne. 9. Odmówienie przez ucznia oddania telefonu lub innego urządzenia elektronicznego skutkuje odpowiednim wpisem do zeszytu uwag i upomnieniem dyrektora szkoły. W skrajnych sytuacjach uczeń może otrzymać naganę dyrektora szkoły. Przepraszam, że się rozpisałam. Jednakże jest to dla nas bardzo ważne. Niezwykle istotne jest dla nas znalezienie podstawy prawnej, że możemy UCZNIOWI ODEBRAĆ TELEFON I ZŁOŻYĆ DO DEPOZYTU.
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o przygotowanie procedury postępowania na wypadek znalezienia substancji psychoaktywnych w szkole.
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Uczeń został przyjęty do klasy drugiej naszej szkoły. W dokumentacji którą przedstawił jest oczywiście świadectwo ukończenia klasy pierwszej. Czy w związku z tym musimy jako obecna szkoła wystąpić po odpis arkusza ocen ze szkoły w której ukończył klasę pierwszą?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Przeniesienie karne ucznia do innej klasy na podstawie statutu szkoły - Jaka dokumentacja powinna być podstawą do takiego przeniesienia? Czy rodzice mają możliwość odwołać się od tej decyzji?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe