Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Mam uczniów 4-latków i 5-latków w oddziale przedszkolnym który jest przy szkole podstawowej. Czy dla tych uczniów organ prowadzący ma zapewnić dowóz, jeśli w ich przypadku placówka jest w odległości ponad 3 km od miejsca zamieszkania? Jaka jest podstawa prawna w tym zakresie?
Na podstawie art. 31 ustawy z 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe dzieci w wieku 3-5 lat mają prawo (nie obowiązek) do korzystania z wychowania przedszkolnego w przedszkolu, oddziale przedszkolnym w szkole podstawowej lub innej formie wychowania przedszkolnego.
Zapewnienie warunków do realizacji prawa wymienionego zadaniem własnym gminy.
Droga dziecka pięcioletniego z domu do oddziału przedszkolnego w publicznej szkole podstawowej, w której gmina zapewniła temu dziecku warunki realizacji prawa do korzystania z wychowania przedszkolnego, nie powinna przekraczać 3 km – powyższe nie dotyczy dziecka czteroletniego.
Jeżeli droga ta przekracza 3 km, obowiązkiem gminy jest zapewnienie bezpłatnego transportu i opieki w czasie przewozu dziecka pięcioletniego albo zwrot kosztów przejazdu dziecka i opiekuna środkami komunikacji publicznej, jeżeli dowożenie zapewniają rodzice.
Gmina może zorganizować dzieciom bezpłatny transport i opiekę w czasie przewozu do oddziału przedszkolnego w szkole podstawowej również w przypadkach, w których nie ma takiego obowiązku – czyli dla dzieci czteroletnich.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy uczeń szkoły specjalnej przysposabiającej do pracy może powtarzać klasę pierwszą i drugą, każdą po jednym roku, a w klasie trzeciej mieć wydłużenie zgodne z § 5 rozp.w sprawie ramowych planów nauczania dla publicznych szkół z 28 marca 2017 r.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Z jakich przedmiotów, uczeń spełniający obowiązek szkolny poza szkołą (tzw. nauczanie domowe), powinien zdawać egzamin klasyfikacyjny? Z przepisów wynika, iż z przedmiotów obowiązkowych, oprócz plastyki, muzyki, w-fizycznego, a co z religią? Pytanie dotyczy szkoły podstawowej, kl. VI.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jakie są procedury oceny pracy dyrektora szkoły publicznej prowadzonej przez stowarzyszenie?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Z dniem 4 maja 2020 r. poradnie psychologiczno – pedagogiczne powróciły do pracy stacjonarnej. W komunikacie MEN czytamy: „czynności, które nie muszą być realizowane w budynku poradni, mogą być nadal prowadzone z wykorzystaniem metod i technik na odległość.” Jaka jest podstawa prawna takiej możliwości wykonywania niektórych zadań np. zajęć logopedycznych w formie zdalnej i kto o tej możliwości decyduje? Czy w tej sytuacji dyrektor powinien zlecić pracownikowi pracę zdalną na piśmie z oznaczeniem miejsca i czasu jej wykonywania? Czy ze względów bezpieczeństwa konieczność ograniczenia kontaktów przy trudnych warunkach funkcjonowania poradni (mała liczba pomieszczeń w stosunku do liczby pracowników) jest wystarczającym powodem zlecenia przez dyrektora niektórych zadań w formie zdalnej? Czy w tej sytuacji w składnikach wynagrodzenia za godziny pracy zrealizowane z wykorzystaniem metod i technik na odległość w innym miejscu niż budynek poradni należy uwzględnić dodatek za trudne warunki pracy, czy nie uwzględniać i z czego to wynika? Jak należy zakwalifikować zajęcia prowadzone w budynku poradni, ale z wykorzystaniem metod i technik na odległość np. wywiad, porady, konsultacje telefoniczne, zajęcia logopedyczne przez Skype – do zajęć stacjonarnych czy prowadzonych zdalnie?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy w dzisiejszej dobie wolno nauczycielom zadawać prace domowe i egzekwować ich wykonanie? Rodzice piszą oświadczenia o naruszaniu Praw Konwencji Dziecka oraz Konstytucji przez Szkołę.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe