Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Na sierpniowej radzie chciałbym poruszyć temat nowego rozp. w sprawie nadzoru. Proszę o wskazówki o czym należy poinformować nauczycieli.
Z uwagi na fakt, że udział nauczycieli w prowadzeniu ewaluacji wewnętrznej jest niezbędny, należy obowiązkowo przeszkolić swoją radę pedagogiczną, najlepiej już na naradzie sierpniowej. Przykładowy zakres tematyczny szkolenia wewnętrznego może prezentować się następująco: Czas trwania ok. 1,5 godziny.
- Zapoznanie nauczycieli z nowym rozporządzeniem o nadzorze – dyrektor: prezentacja multimedialna (lub zwykła, jeżeli brak odpowiedniego sprzętu). Cel: zapoznanie z nowymi zapisami prawa oświatowego. Czas ok. 0,5 godz.
- Wymagania wobec szkół określone w załączniku do rozporządzenia - wicedyrektor lub inny nauczyciel (lider WDN) praca warsztatowa w grupach. Nauczyciele podzieleni na cztery zespoły, każdy zespół szczegółowo opracowuje jeden obszar wskazując na różnice między wymaganiami na poziom B i D. Cel: praktyczne poznanie przez nauczycieli stawianych im wymagań w zakresie poszczególnych obszarów oraz określenie różnic w wymaganiach na poszczególne poziomy. Wstępna ogólna autodiagnoza pracy szkoły. Zachęcenie zespołu do podjęcia próby spełnienia najwyższych wymagań (lub kontynuacji, jeżeli taki poziom szkoła już posiada z ukierunkowaniem na wzbogacenie oferty edukacyjnej). Czas: 20 minut na pracę w grupach i po 10 minut na prezentację wyników pracy każdej grupy- razem 1 godz.
- Dyskusja. Określenie wstępnych wniosków i wstępnie procedury przeprowadzenia ewaluacji wewnętrznej w bieżącym roku szkolnym. Cel: wybór zespołu (np. zespół ds. ewaluacji wewnętrznej pracy szkoły) do opracowania założeń ewaluacji w roku szkolnym 2009/2010, określenie zakresu odpowiedzialności przewodniczącego zespołu, terminu opracowania procedury ewaluacji wewnętrznej. Czas 0,5 godz.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- 1.Czy pedagog specjalny może prowadzić zajęcia rewalidacyjne z dzieckiem autystycznym w przedszkolu niepublicznym?
Dodam, iż w czerwcu kończy studia podyplomowe w zakresie autyzmu.
2. Czy zajęcia emocjonalno- społeczne z autystami może prowadzić oligofrenopedagog, który jest doświadczonym trenerem w zakresie TUS-u i zajęć emocjonalnych?
3. Terapię ręki prowadzi fizjoterapeuta z przygotowaniem pedagogicznym. Czy musi mieć skończone studia podyplomowe w zakresie autyzmu jeśli prowadzi zajęcia z dziećmi z autyzmem?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy w niepublicznym przedszkolu w aktualnej sytuacji dotyczacej zamknięcia placowek, można wpisać w dotacje z Urzędu Miasta dziecko, które miało uczęszczać od kwietnia? Umowa z rodzicami jest podpisana, zajęcia są temu dziecku wysyłane online.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W jaki sposób realizować godzinę dodatkową, z której nauczyciel musi sie wywiązać od 1 września 2009?
- Matka poinformowała, że córka ma padaczkę, ale nie chce przedstawić zaświadczenia lekarskiego.Co mogę zrobić jako dyrektor ? Muszę zapewnić dziecku szczególną uwagę, a nawet opracować stosowne procedury postępowania w sytuacji pojawienia sie ataku. Informacje o formie napadów mam tylko od matki. Czy mogę jakoś zmusić matkę do przekazania informacji medycznej (choćby zaświadczenia lekarskiego), czy muszę opierać się tylko na informacji ustnej od rodzica ?
Znalazłam na tym portalu podobny problem i odpowiedź brzmiała: "Szkoła nie ma prawa upominać się o dokumentację lekarską. Rodzic poinformował szkołę o chorobie dziecka w zakresie, który uznał za wystarczający. Szkoła ma obowiązek ściśle współpracować z rodzicem dziecka i udzielać właściwej pomocy psychologiczno-pedagogicznej. Należy także uzyskać informację od rodzica, czy są przeciwwskazania dotyczące uczestniczenia dziecka w zajęciach (np. komputerowych, wf itp.). jeśli tak - wówczas niezbędne jest zwolnienie lekarskie." Czy naprawdę mogę opierać się na informacji ustnej rodzica ???
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy istnieje jeden obowiązujący wzór protokołu egzaminu klasyfikacyjnego i poprawkowego?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe