Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Nauczyciel stawia jedynki za brak pracy domowej, brak podręcznika lub innych pomocy dydaktycznych. Czy jest to zgodne z prawem?
Powyższych zagadnień nie regulują przepisy powszechnie obowiązujące, a odpowiedzi należy poszukiwać w statucie konkretnej szkoły oraz wymaganiach poszczególnych nauczycieli. Na podstawie art. 44b ust. 6, ust. 8 pkt 2 i ust. 10 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty, Dz.U. z 2019 r., poz. 1481 ocenianie wewnątrzszkolne obejumuje ustalanie ocen bieżących, a nauczyciele na początku każdego roku szkolnego informują uczniów oraz ich rodziców m.in. o sposobach sprawdzania osiągnięć edukacyjnych uczniów, czyli np. jakie zachowania ucznia dotyczące zakresu przygotowania do zajęć skutkują wystawieniem oceny niedostatecznej. Szczegółowe warunki i sposób oceniania wewnątrzszkolnego określa statut szkoły, a więc jeśli ze statutu nie wynika, że nauczyciele nie mogą wystawiać ocen niedostatecznych za brak pracy domowej, brak podręcznika lub innych pomocy dydaktycznych, nauczyciel może w wymaganiach – podawanych do wiadomości na początku roku szkolnego – przyjąć, że za takie zachowania ucznia będą wystawiane oceny niedostateczne, dotyczące ustalenia zakresu przygotowania do zajęć. Należy więc zbadać treść statutu szkoły oraz wymagania danego nauczyciela.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy program nauczania przedszkolnego można zmienić w trakcie trwania nauczania w tej samej grupie dzieci po roku na inny czy musi obowiązywać ten, który wybrano na początku czyli w trzylatkach. Zaznaczam ,że oba programy zgodne są z aktualną podstawą programową. Jeżeli nie , to czy karty pracy w tej sytuacji mogą być zmienione.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Kto możne prowadzić zajęcia rewalidacyjne z dziećmi z niepełnosprawnością sprzężoną? Jedną z nich jest niepełnosprawność intelektualna.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W Zespole Szkół Samorządowych funkcjonuje szkoła podstawowa i gimnazjum. Z dniem 1 września 2017r. staje się 8-letnią szkołą podstawową z klasami gimnazjalnymi. Kto opracowuje STATUT szkoły? Czy organ prowadzący, czy placówka? Czy powinien być tworzony na nowo, czy dopiero po wyjściu ostatniej klasy gimnazjalnej? Czy przez najbliższe dwa lata szkolne powinien być jedynie modyfikowany?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jak realizować zajęcia teoretyczno-praktyczne w ramach przedmiotu przygotowanie do prowadzenia pojazdów samochodowych z uczniami, którzy w chwili ukończenia branżowej szkoły I stopnia nie mają 18 lat?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o podanie podstawy prawnej do zwolnienia ucznia z drugiego języka, ale z gimnazjum.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe